ישראל תשלול את אישור המעבר של שגריר הצעירים של אונר''א, הזמר מוחמד אסאף, כך הודיע היום (רביעי) חבר הכנסת אבי דיכטר ממפלגת הליכוד. שלילת אישור המעבר של אסאף מגיעה לאחר מספר חודשים בהם מרכז "בדין לחקר המזרח התיכון" פועל על מנת לחשוף את פעילותו מוחמד אסאף.

מוחמד אסאף בסרטון שהופץ

כחלק ממאבקם חשפו "בדין" סרטונים בהם נראה אסאף כשהוא מעודד פעילות טרור, מהלל שהידים וכן קורא למאבק מזויין במדינת ישראל. ח''כ דיכטר הודיע כי לאור הממצאים תישלל תעודת המעבר משטחי יהודה ושומרון לישראל מאסאף.

ממכתבו של ח''כ דיכטר עולה כי למרות שאין באפשרות ישראל למנוע את כניסתו של אסאף לתוך תחומי יהודה ושומרון מכיוון שהוא מחזיק באזרחות פלסטינית, המדינה פועלת מול אונר''א על מנת להפסיק את פעילותו של אסאף בארגון. 

אסאף שזכה בעבר בכוכב נולד הפלסטיני עזב את עזה ומתגורר כעת עם רעייתו באיחוד האמירויות. ח''כ דיכטר ציין במכתבו כי נבחנת האפשרות לפעול מול איחוד האמירויות על מנת לבדוק כיצד ניתן למנוע מאסאף להמשיך בפעילותו המסיתה.

מכתבו של ח''כ אבי דיכטר (צילום: ללא)
מכתבו של ח''כ אבי דיכטר (צילום: ללא)

מנהל המרכז בדין לחקר המזרח התיכון דוד בדין: "אונר''א הפך לגורם המרחיק את השלום. אסאף הוא חלק מההסתה שמתרחשת בבתי הספר ופעילויות בחסות אונר''א. הצעד הראשון נעשה, אבל לפנינו דרך ארוכה כדי להבהיר לאונר''א שעליה לשנות כיוון, למנוע הסתה ולקדם את השלום".