ועדת החוץ והביטחון של הכנסת התכנסה היום (שני) לבחון את ההיערכות וההתמודדות הצה"לית בנגיף הקורונה. בדיון משתתף גם סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר.

בפתח הדיון אמר אלוף אייל זמיר: "מחודש מרץ כשפרצה המגפה אנו פועלים במישור שמירת כשירות מבצעית והגנה על המדינה. הגנת הגבולות, מניעת חדירות, סיכול טרור, פגיעה ביכולות ובהתעצמות האויב שלא מפסיק כרגע לפעול נגדנו. רק לאחרונה חשפנו מנהרה התקפית וחודרת לשטחנו בגבול רצועת עזה. אנו ממשיכים לסכל טרור באיו"ש באופן רציף. הפעילות המבצעית נשמרת בכל הגבולות".

עוד הבהיר סגן הרמטכ"ל: "אין הנחות ואין הקלות. אנו ממשיכים במערכי מודיעין ואיסוף במסגרת המב"מ (מערכה שבין המלחמות), תוך שמירה על בריאות משרתי הסדיר, הקבע והמילואים. אנו ממשיכים להתאמן על פי גרף האימונים. ביצענו קיצוץ חלקי באימוני המילואים אך אין פגיעה בקורסים ובהכשרות, ביום ה' הקרוב יהיה טקס סיום בה"ד 1. הקורסים ממשיכים כרגיל, התאמנו את תהליך הגיוס למגבלות הקורונה".

היערכות צה''ל להתמודדות בנגיף הקורונה (צילום: צילום מסך מערוץ הכנסת)
היערכות צה''ל להתמודדות בנגיף הקורונה (צילום: צילום מסך מערוץ הכנסת)

סגן הרמטכ"ל התייחס בדבריו גם למצב התחלואה בצה"ל ואמר: "מספר החולים הפעילים בצה"ל עומד על פחות מ-150 - יש ירידה חדה במספרים. בנוסף, מספר המחלימים עומד על  6,512. עוד אמר כי  מתחילת המגפה היו בצה"ל שבעה חולים קשים ושבעה בינוניים. באוקטובר, בשיא היו 800 חולים חדשים מדי יום, אולם מאז אנו חווים ירידה. בשיא היו בצה"ל 15 אלף מבודדים - היום כ-2900".

בנוסף אמר כי "בצה"ל מבצעים כיום אלף בדיקות קורונה מדי יום, וכן נמצאים בתהליך הכפלה שצפוי להסתיים בחצי השני של חודש נובמבר. אלפיים בדיקות ביממה יאפשרו לנו להתמודד עם התפרצויות צפויות. כשנגיע לאלפיים נעשה הערכת מצב נוספת - לדעתנו זה מספיק לצפי בנקודת הזמן הנוכחית".

סרטון שמפרסם דובר צה"ל להגברת המודעות לנגיף הקורונה