"מתעתע את הציבור": עימות סוער נערך בין ראש המל"ל לשעבר, תא"ל (במיל') יעקב נגל ובין עיתונאי מעריב ו-103FM, בן כספית היום (שני) בתוכניתו המשותפת עם ינון מגל, בנושא הפרסום של עיתונאי חדשות 13, רביב דרוקר באשר לפרשת הצוללות. במהלך הדיון בין השניים, טען נגל בפני כספית כי המסמכים והתצהירים שהוא מכיר שונים לחלוטין ומפריכים את פרסומיו של העיתונאי והפרשן הביטחוני.

"אגדת 9 הצוללות לא הייתה מעולם", טען ראש המל"ל לשעבר בוויכוח סוער שהתגלע בין השניים. כספית שב וטען בפניו כי הוא "מתעתע בציבור" וכי "התצהירים של 50 אלופים ורבי אלופים בצה"ל מוכיחים אחרת". העיתונאי הפציר בנגל: "איך אתה יכול להתעלם מקצה הקרחון של השחיתות בפרשה הזו?".

נגל הכחיש כי הוא משתף פעולה ו"נשכב על הגדר עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו", כפי שטען נגדו העיתונאי רביב דרוקר. "יש סוד מאחורי מכירת הצוללות למצרים, אבל הוא לא מה שדרוקר כתב", טען ראש המל"ל לשעבר. עוד אמר נגל כי דרוקר סילף, כביכול, את דבריו שנאמרו בשיחת מסדרון ביניהם בעת ששניהם נכחו בפורום סבן: "הוא שינה את גירסתו לגבי מה שאמרתי לו אז".

ההצבעה על הקמת ועדת החקירה לפרשת הצוללות (צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)
ההצבעה על הקמת ועדת החקירה לפרשת הצוללות (צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)

נציין, כי בשנה שעברה יעקב נגל התראיין בתוכניתם של אראל סג"ל וחיים לוינסון ב-103FM, וטען דברים דומים: "לא היה בשום צורה או מצב רצון לקנות 9 צוללות. האם דרג מדיני יכול לכפות על צה"ל את עמדתו? בהחלט. גם פרויקטים נוספים נכפו על הצבא ע"י דרג מדיני, למשל כיפת ברזל?".

יעקב נגל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
יעקב נגל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

"התקיים דיון לגיטימי עם השאלה האם מדינת ישראל צריכה חמש או שש צוללות. הדיון החל משנת 2009 ולדעתי יסתיים רק ב-2035. זה דיון על סדרי עדיפויות ולבסוף רק הקבינט מחליט בנושא. הקבינט החליט גם בשנת 2010 שמדינת ישראל צריכה לרכוש צוללת שישית. וב- 2016 כולם, ללא יוצא מן הכלל, כולל חיל הים, מערכת הביטחון והקבינט החליטו שיש לעשות הסכם עם הגרמנים על שלוש צוללות ותהו אם יש לחתום על ההסכם ב-2016 או ב-2017", אמר עוד.