רס"ן במיל', איתי זיידן בן ה-42, הובא היום (רביעי) למנוחות בבית העלמין בקיבוץ שובל בו התגורר. זאת, כיממה לאחר אסון התרסקות מטוס חיל האוויר בדרום הארץ, בו נהרג גם החניך רב"ט ליהוא בן בסה בן ה-19 מראשון לציון. מכריו של זיידן הספידו את הטייס המנוח. 

ח"כ מתן כהנא (ימינה), שהיה מפקדו של זיידן בחיל האוויר, הספיד אותו בציוץ בטוויטר: "זיידן, תמיד מחייך. תמיד מעמיק. זה שיודע את הפרטים. מדויק. מקצוען. תמיד מעורב. תמיד אכפת לו מהכל. זה שתמיד יגיד לך מה הוא חושב. נוח בשלום על משכבך. תנחומים למשפחותיהם של ליהוא בן-בסה ואיתי זיידן על האובדן הכבד".

כהנא סיפר על זיידן גם בשידור בכאן ב': "הכרתי את איתי, פיקדתי עליו. היה ידען גדול. זה אסונות שלא אמורים לקרות, אני סומך על חיל האוויר שיתחקרו לעומק. אני לא זוכר שהייתה אי פעם תאונה קטלנית בטייסת ניוד, זו טיסה יחסית בטוחה, גם כשיש תקלה במטוסים כאלה עדיין אמורים להנחית אותם בשלום. אני סומך על חיל האוויר. כנראה שהיה כשל טכני. צריך לתת לוועדת החקירה את הזמן".

מתן כהנא (צילום: אביחי הרוש)
מתן כהנא (צילום: אביחי הרוש)

גם שגב וייסמן, חניך לשעבר בקורס טיס, הספיד את זיידן בפוסט בפייסבוק: "רס״ן במיל׳ איתי זיידן היה מדריך הטיסה שלי בצ׳ק 10. צ׳ק 10 מכונה אצלנו, פרחי הטיס, כמו ״הטסט״. הזדמנות אחרונה להצליח, להוכיח. את האמת? אני לא אשכח את היום הזה. זה היה יום שישי. הגעתי לטיסה מתרגש, מזיע, לחוץ מאוד ובעיקר מפחד. ואז הגיעה הכריזה, ״וייסמן לתדריך, וייסמן לתדריך״.

"נכנסנו לתדריך, אני וחבר נוסף מהגף. ואיתי נכנס, הציג את עצמו ומיד שאל עלינו. אמרתי בחצי חיוך (מתרגש מאוד, כן?), ״היי אני שגב מרעננה, בן 22...״ והוא ישר עצר את עצמו ואמר ״מה 22? מה אתה עושה פה?״. צחקנו קצת. את הקורס עשיתי בקבע, קצת גדול מידי בנוף של החניכים... החניך השני אמר ״היי, אני י׳, מהוד השרון״ ואז איתי חייך חיוך ענק ואמר ״תראו, אני חייב לעצור אתכם. אני גדלתי ברעננה, למדתי בתיכון אוסטרובסקי ואשתי מהוד השרון, אם זה לא צירוף מקרים מיוחד אז מה זה?״.

"בשניה אחת כל ההתרגשות והלחץ פגו. איזה מדריך. איך הוא רואה אותנו, כאילו ילדיו. הרגשנו שאיתי רוצה שנצליח, והכל נעשה עם חן והמון הומור. בדרך למטוס צחקתי ואמרתי שאני לא מבין איך הוא ואשתו, ילידי השרון, יכולים לקום ולעזוב לשובל (קיבוץ בדרום, ממש באיזורי הטיסות של הסנונית). הוא אמר ש״אחרי שאתה שנים גר בשיכון המשפחות כאיש צבא בחה״א, אתה לא יכול שלא להתאהב בדרום״.

"הוא סיפר לי גם קצת על השחרור שלו, שהיה ממש בסמוך, ושהטיסה איתי היא הראשונה שהוא עשה כמדריך טיסה בבית הספר לטיסה לאחר שחרורו מצה״ל. הוא באמת גרם לי לרצות להיות טיס. הטובים באמת לטיס. צ׳ק 10 הייתה החוויה הכי משמעותית מהשהות שלי בקורס. הרגשתי שאני מסוגל, הרגשתי שאני מצליח. איתי גרם לי להרגיש ככה, כנראה. יום כואב עם תחושות קשות".