"במשך שמונה דקות התרכזתי כדי להציל את המורה שלי", מספר סמל אוריאל רפאלי (20) מפרדס חנה כרכור. בעקבות פעולות החייאה מוצלחות שביצע במורה שלו לפיזיקה בבית הספר התיכון גוונים במועצה האזורית מנשה, החליט רפאלי לשרת בצה"ל כפרמדיק ולהפוך את העיסוק ברפואת חירום לדרך חיים.

"רפואת החירום עניינה אותי עוד כשהייתי בכיתה ט'. כל תלמיד היה צריך לתרום שעות למען מחויבות בקהילה. החלטתי לעבור קורס הגשת עזרה ראשונה ולהתנדב במד"א. התנדבתי בסופי שבוע והייתי חלק מצוות של אמבולנס שהעניק טיפול ראשוני במקרים המצריכים עזרה. הגענו לבתים רבים אחרי שהזעיקו אותנו וטיפלתי בהרבה מקרים ביחד עם הצוות", הוא מספר בראיון ל"מעריב".

הידע שצבר סייע לרפאלי להציל חיים בזמן שהותו בבית הספר. "חילקנו תפוח בדבש לכל התלמידים לקראת ראש השנה. כשהייתי ליד חדר המזכירות, תלמיד שהגיע בריצה צעק 'המורה לפיזיקה התעלף בכיתה'. רצתי לכיתה וראיתי את המורה לתקשורת שעשה לו עיסויים. בהתחלה לא רצו לתת לי להיכנס, אבל אמרתי להם שלמדתי את זה ויש לי ניסיון כמתנדב במד"א", הוא משחזר.

רפאלי זיהה שהמורה לקה באירוע לבבי והתברר שכבר אין לו דופק. "עשיתי לו עיסויים ופעולות החייאה. אחרי מכות חשמל חזר לו הדופק. בדקות האלה התרכזתי בלהציל את המורה שלי. אחרי ששב לו הדופק, הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים".

בעקבות המקרה החליט רפאלי שהעיסוק ברפואת חירום יהיה עבורו ייעוד. "אחרי י"ב הייתי במכינה בנגב, וכעבור ארבעה חודשים צה"ל הודיע לי שאני יכול להתגייס כפרמדיק ושאני צריך לעבור קורס לפני הגיוס".

לאחר שסיים את קורס פרמדיקים בבה"ד 10 שובץ רפאלי לשרת כפרמדיק בגדוד 77 של חטיבה 7 בשריון. "לפני הגיוס עוד הייתה לי התלבטות אם להיות פרמדיק או ללכת לשריון, כך שהשילוב של פרמדיק בשריון היה עבורי מושלם", הוא מציין.

סמל אוריאל רפאלי בפעילות (צילום: דובר צה''ל)
סמל אוריאל רפאלי בפעילות (צילום: דובר צה''ל)

רפאלי, שהחליט להפוך את שירותו ברפואת חירום לדרך חיים, החל לאחרונה קורס קצינים בבה"ד 1. "אחרי הקורס אני מתכוון להמשיך לשרת ולתרום בתחום רפואת החירום", הוא מסכם.