אלמוני תלה הלילה (שני) בטהרן, בירת איראן, דגל ישראל ולצדו שלט עם הכיתוב "Thank you mossad" ׁ(תודה לך מוסד), בהתייחסו ככל הנראה לחיסול של מדען הגרעין הבכיר, יו"ר SPND ואבי תכנית הגרעין האיראני, מוחסן פחריזאדה, לפני כמעט שבועיים.

השלט שנתלה על הגשר באיראן, צילום: רשתות ערביות

רשת "אל-ערביה" דיווחה בשבת, כי המוסד הישראלי גייס בכיר באיראן על מנת ללכוד אתן פחריזאדה. בנוסף, דווח כי בישראל קיימת הקלטה של המדען, שם דיבר על בניית חמישה ראשי נפץ גרעיניים. ההקלטה, כך נאמר, הוצגה בפני הממשל האמריקאי בתקופת הנשיא בוש, כבר ב-2008.

מאז החיסול, החלו להתגבש יותר פרטים באשר להשתלשלות האירועים. סוכנות הידיעות האיראנית "פארס", פרסמה כי ההתנקשות בוצעה באמצעות נשק אוטומטי (מכונת ירייה) שהופעל בשלט רחוק, שהושמד והתפוצץ רגעים ספורים לאחר החיסול, שנמשך כשלוש דקות בלבד. באיראן הוסיפו לטעון לאחר החיסול, כי הישראלים עומדים מאחורי הפעולה, ומנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי נשבע לנקום על כך והבטיח כי "עבודתו המדעית והטכנית תימשך". 

גם הנשיא האיראני חסן רוחאני האשים את ישראל בחיסול: "הידיים הרעות של היהירות העולמית הוכתמו בדמם של שכירי החרב הציוניים". הוא הוסיף בהצהרה ששודרה בטלוויזיה הממלכתית באיראן כי "ההתנקשות מראה את עומק הייאוש של אויבנו ואת עומק שנאתם. החיסול לא יאט את העבודה של תוכנית הגרעין".