ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר היום (רביעי) מסר חריף לאיראן ובו הזהיר כי "לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני". נתניהו אמר את הדברים בנאום מוקלט בטקס סיום קורס טיס ("מסדר כנפיים") מספר 181, שנערך בחצרים במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, והבהיר: "המדיניות שלנו ברורה: מי שינסה לפגוע בנו - יספוג מהלומה מוחצת. חיל האוויר נכון לפעול בעוצמה – בכל טווח, בכל זירה ובכל יעד".

בפתח דבריו אמר רה"מ: "מכובדיי הרבים, מכובדיי בני המשפחות השכולות, כולל אברהם ודביר שנרב מלוד, אחיה של רינה הבלתי נשכחת. המשפחות הנרגשות והגאות של מסיימי הקורס, והיום מעל כולם, עם הראש בעננים, הטייסים החדשים, הנווטים והנווטות. אני מברך אתכם בשמי, ובשם כל אזרחי ישראל. אתם עברתם קורס מאוד קשה, אחד הקשים ואולי הקשה ביותר בצה"ל, ואם עברתם אותו זה אומר שאנחנו מפקידים בידיכם לא רק את הכלים להגנתנו, אנחנו מפקידים בידיכם גם את האמון שלנו שתעשו כל מה שצריך כדי להגן על ארצנו ועל השמיים שלנו. עלו והצליחו".

"לפני חודש איבדנו שני אנשים יקרים בטיסת אימון: את מדריך הטיסה, רב-סרן במילואים איתי זיידן ז"ל, ואת פרח הטיס, רב"ט ליהוא בן-בסה ז"ל", אמר נתניהו והוסיף: "לבנו עם משפחותיהם. חיל האוויר, כדרכו, מפיק כל לקח אפשרי מההתרסקות בצפון הנגב". 

רה"מ ציין כי "האירוע הקשה מזכיר לנו שהגנת המדינה תמיד כרוכה בסיכון, אבל דבר אחד ברור: לא נפסיק לטוס, לא נחדל מן השמירה על ביטחון ישראל. צה"ל עושה זאת בלא הפוגה, סביב השעון, כולל בחודשי הקורונה. ייתכן מאוד שיש חילות אוויר בעולם, שהורידו הילוך בתקופת המגפה, אבל לא אצלנו. אצלנו המשימות דוחקות, האתגרים מתרבים והפעילות המבצעית הולכת ומתרחבת".

לאחר מכן התייחס לאיום האיראני ואמר כי "אנו ממשיכים לפעול נגד הניסיונות של איראן וגרורותיה להתבסס צבאית בסוריה. לא נתפשר בעניין זה, כפי שלא נתפשר בנוגע לניסיונות של אויבינו לפתח טילים מדויקים בסוריה, בלבנון ובכל מקום אחר. אנחנו לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. איננו מקלים ראש באיומים שמופנים נגדנו, ועם זאת איננו נרתעים מפניהם. המדיניות שלנו ברורה ועקבית: מי שינסה לפגוע בנו יספוג מהלומה מוחצת. אל מול פני הסכנה, חיל האוויר נכון לפעול בעוצמה – בכל טווח, בכל זירה ובכל יעד. בד בבד, בממלכת האוויר של המזרח התיכון יש גם התפתחויות חיוביות, מאוד חיוביות". 

עוד אמר נתניהו, כי "בתוך ארבעה חודשים הבאנו ארבעה הסכמי שלום ונורמליזציה: עם איחוד האמירויות, בחריין, סודן ועכשיו גם מרוקו. התעופה האזרחית משנה את פניה אף היא כתוצאה מההסכמים הללו – יותר טיסות, ביותר נתיבי טיסות, ליותר ארצות. אתמול שוב עשינו היסטוריה: טיסה רשמית, ראשונה וישירה מנתב"ג לרבאט, בירת מרוקו. ובכן, בשמיים מתקיימים במקביל סיכויים וסיכונים, הזדמנויות ואיומים. המטרה שלנו היא לצמצם את הסיכונים ולמקסם את הסיכויים. המטרה שלנו היא להבטיח תמיד את העליונות האווירית של ישראל באמצעות טיפוח היתרון האיכותי והעוצמה האסטרטגית של מדינת ישראל".

לסיום פנה אל בוגרי הקורס ואמר: "בוגרי ובוגרות קורס-טיס 181, היום אתם עומדים במסדר הכנפיים כתף אל כתף, ובקרוב מאוד תנסקו מעלה כנף אל כנף. בינתיים, אל תשכחו לתת כתף לזריקות, אנחנו צריכים אתכם מאוד בריאים, מאוד כשירים. הגנו עלינו בשחקים, שמרו על המדינה ושמרו על עצמכם".

אחריו נשא דברים שר הביטחון בני גנץ, שהתייחס גם הוא לאיום הגרעין ואמר כי "אויבינו צריכים לדעת - לא נהסס להפעיל את הכוח בכדי למנוע פגיעה באזרחי ישראל, ולא נהסס למנוע מאויבינו ובמיוחד איראן וגרורותיה באזור, לפתח יכולות שיסכנו את יציבות המזרח התיכון, בכל שעה, בכל יעד ובכל טווח פעולה".

בפתח דבריו פנה השר אל משפחות החניכים: "אתם ששלחתם את יקירכם, חיזקתם, ודחפתם אותם - צריכים לדעת שהם נמצאים בידי מדינה שראויה למאמציהם, צבא שמכיר בחשיבות אנשיו, וחיל שמקדם אותם ושומר עליהם. בחיל האוויר ובצה"ל מתחקרים. לא מסתירים אלא מתקנים ומונעים. ראינו את זה גם בתאונה הטרגית לפני כחודש, שבה נהרגו רב-סרן במילואים איתי זיידֵן ולִיהוא בן-בסה זיכרם לברכה, שאני מבקש למסור למשפחותיהם תנחומים מכולנו. אי אפשר להימנע לחלוטין מטעויות ומכשלים- אבל רק הכרה, תחקיר והסקת מסקנות – יביאו לצמצומם ומניעתם בעתיד". 

"זה נכון לתאונות טיסה, וזה נכון גם להיתקלויות של חי"רניקים", אמר גנץ והוסיף: "מכל אירוע מבצעי, יש גם לקח מערכתי, וצה"ל יודע לנהל את התהליך הזה היטב. גם כשיש ביקורת, חשוב שנזכור- חיילי צה"ל עומדים מול עשרות משימות מורכבות בחזיתות השונות, ובפרט ביהודה ושומרון. מצילים חיים, מונעים פיגועים. אין גוף ממושמע, לומד ומתורגל בישראל כמו צה"ל. גוף שה-DNA שלו הוא לחתור למגע ולפעול אך ורק למען מדינת ישראל ואזרחיה".

גנץ המשיך ואמר, "גם אני חונכתי במשך כמעט 40 שנות שירות בצה"ל, להיות בצד שעושה את הדבר הנכון למען המדינה, ששומר עליה ועל חוסנה. אנחנו נכנסים לתקופה מורכבת. לכל החלטה של הנהגת המדינה השלכה על חייהם של מיליונים- בריאותית, כלכלית, חברתית וביטחונית. כפי שחונכתי, אמשיך לפעול ולעשות רק מה שנכון לישראל.אני יודע וגאה בכך שזו גם הסיבה שאתם עומדים כאן ונכונים להמריא לכל משימה. טוסו לשלום, בצעו את משימותיכם ושובו אלינו בבטחה".

לסיום ציין כי "זהו מסדר הכנפיים השני בתקופת הקורונה – ואני מקווה שגם האחרון ושנוכל במהרה לחזור לשגרה. הלב מתמלא בגאווה לראות אתכם, ישראלים וישראליות, ילדי עולים וצברים, חילונים ודתיים, כאלו שבאו מהעיר ומהכפר, כן, גם מכפר אחים, המקום שבו גדלתי וחונכתי. 
בימים הללו שהם מאתגרים גם ביטחונית, נדרשים אומץ לב של רגע ואומץ לב של התמדה. אויבינו אינם נחים גם בתקופת הקורונה, וחיל האוויר הוא חוד החנית בהשגת היעדים המבצעיים. בנושא ההתמדה, חיל האוויר משפר את יכולותיו, משתנה ומתפתח, ונמצא במוכנות מלאה ומתמשכת למשימות שונות ומגוונות".