עסקים כרגיל: בעוד שאזרחי ישראל נערכים לסגר השלישי מאז פרוץ המגפה בישראל, בצה"ל יתקיים היום (חמישי) טקס להחלפת קצין מטה בהשתתפות כ-60 מוזמנים, כך סיפרו גורמים המעורים בפרטים למעריב. הקצין, בדרגת סא"ל, כיהן בתפקיד בתקן אל"מ בפיקוד. 

חיילים ששוחחו עם מעריב טוענים שכבר בחזרה הגנרלית ניכר כי יש חוסר הקפדה על נהלים, בין אם מדובר במסיכות ובין אם על שמירת מרחק ועוד. אחד החיילים אף אמר כי בחזרות באה לידי ביטוי שבירה מוחלטת של מדיניות הקפסולות. כמו כן, חיילים שביקשו להשתחרר מהטקס בעקבות העבודה שהוריהם מוגדרים חלק מאוכלוסיית סיכון - סורבו, מה שעורר תסכול רב בקרבם. כאמור, לאחר הפרסום, צומצם מספר האנשים הצפוי להגיע לטקס, אליו הוזמנו בין היתר שני אנשי משפחה גרעינית לכל מפקד.

החזרות לטקס (צילום: ללא)
החזרות לטקס (צילום: ללא)
 

כידוע, בצה"ל קיימת הגבלה על התכנסויות של עד 30 איש בחלל סגור ועד 50 איש בשטח פתוח. כמו כן, התכנסויות אלו מאושרות בתנאי שניתן לעמוד בשמירת מרחק ולעטות מסכות. 

כמו כן, לפי מדיניות הקפסולות החיילים יחזרו לקפסולה מחלקתית למשך שבעה ימים, ולאחר מכן לקפסולה פלוגתית. לא מאושרת פעילות מעבר לקפסולה פלוגתית, ללא קפסולה גדודית.

מדובר צה"ל נמסר: "טקס חילוף התפקידים שצפוי להתקיים הערב, יתקיים במתכונת מצומצמת מהמתוכנן בהתאם ובכפוף להנחיות אגף המבצעים להתנהלות בשגרת הקורונה ובמסגרת זאת, הוזמנו אל הטקס מפקדי הקצין הנכנס והיוצא וכן משפחתם הגרעינית. זאת, על מנת לשמור על ההנחיות במקום המוגדר כשטח פתוח. צה״ל ממשיך לקיים את השגרה ככל הניתן על מנת לשמור על בריאות המשרתים ומשפחותיהם".