ארגוני הטרור בעזה ערכו אתמול תרגיל צבאי רב זרועי ומקיף, במסגרתו ירה חמאס מטח של לפחות 12 רקטות לעבר הים. עוד פורסם, כי התרגיל שילב אימונים של הכוח הימי של הארגון, היחידות המובחרות שלו ומערך הטילים. האם התרגיל רחב ההיקף עשוי להצביע על הצהרת כוונות מצד חמאס וארגוני הטרור בעזה באשר להסלמה אפשרית בגזרה?  הכתב הצבאי של "מעריב" ושדרן 103FM טל לב רם שוחח הערב (רביעי) עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד בתוכניתם ב-103FM, והביא פרטים נוספים על התרגיל ומשמעותו עבור ישראל.

תיעוד: פגיעת טיל הקורנט של חמאס

"התרגיל הוא יחסית גדול ותקדימי, למרות שהיו בעבר תרגילים משותפים אך לא בהיקף הזה. היו כ-500 טילי טרור בעיקר מחמאס אבל גם מהג'יהאד האסלאמי. במהלך התרגיל, ירו כ-15 רקטות לים, הייתה הדגמת יכולות של כוח הקומנדו הימי ונ.ט. גם ללא מגבלות קורונה. היו יותר קהל ועיתונאים ביציע מאשר משתתפים. זה לא תרגיל שנולד מעכשיו לעכשיו, ויותר משהתרגיל היה מכוון לישראל, הוא היה מכוון פנימה לעשות מפגן עוצמה בימים מאוד קשים מבחינת מצב כלכלי וקורונה, וגם מעין חיבוק דוב לארגוני הטרור וגם סימון ואיתות לישראל".

אחרי שיתוף פעולה כזה, יש עוד טעם לדבר על זה שארגון סורר יורה רקטות? הרי הם משתפים פעולה.
"אחרי תקופה יחסית שקטה היו לנו שני אירועי ירי, השני פחות הגיע לכותרות. בצה"ל טוענים ומזהים מאמצים של חמאס לרסן את השטח מצד אחד בפעולות שהוא עושה. במקביל טוענים שהוא עסוק בעניין הכלכלי, ומאחורי הקלעים למרות המצב הפוליטי בישראל עדיין מנסים לעשות משהו בנוגע לשבויים ולנעדרים ולכל העסקה. עדיין קורים דברים אבל זה לא מתקדם בקצב מהיר כשמנסים לחבר את סיפור החיסונים שכל כך חסרים ברצועת עזה גם לתוך הדבר הזה.

הסיפור כמו תמיד ברצועה זה הסיפור הקטארי, כרגע אין מתווה ל-2021 בנושא הכסף, מסתיימת השנה ובעזה לא יודעים מה קורה. כשמחברים את המצב הכלכלי, קורונה, מערכת בחירות, שאנחנו יודעים שיש נטייה ששסתומי הלחץ ייפלו כלפי ישראל, תרחישים בהסלמה ברצועת עזה, גם אם חושבים במערכת הביטחון שזה התרחיש הפחות סביר - זה לא משהו שהייתי מתעלם ממנו בתקופה הקרובה".