רבקה טייטל היא האישה שנפצעה היום (ראשון) באורח קשה בראשה לאחר שאבן הושלכה לכיוון מכוניתה. האירוע התרחש בכביש 465, סמוך לכניסה ליישוב חלמיש. טייטל נשואה לג'ק טייטל, המרצה שני מאסרי עולם ועוד 30 שנה על רצח שני פלסטינים ועבירות נוספות.

הגעת הפצועה מיידוי האבנים לבית החולים שיבא. צילום: שרון יניב, דוברות שיבא

חובשים ופראמדיקים של מד"א, בסיוע כוח רפואה של צה"ל, העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים שיבא בתל השומר, עם פגיעת ראש ובהכרה מלאה. עוד דווח כי ברכב היו גם שני ילדים קטנים שלא נפגעו.

המכונית שנפגעה מיידוי האבנים בבנימין (צילום: דוברות בנימין)
המכונית שנפגעה מיידוי האבנים בבנימין (צילום: דוברות בנימין)

כוחות צה''ל בזירת יידוי האבנים בבנימין (צילום: דוברות בנימין)
כוחות צה''ל בזירת יידוי האבנים בבנימין (צילום: דוברות בנימין)

פראמדיק מד"א אורי גבריאל סיפר: "הפצועה חולצה מהרכב כשהיא בהכרה מעורפלת וסובלת מחבלה מדממת בראשה. יחד עם כוח רפואה של צה"ל הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישה ועצירת דימומים ופינינו אותה לבי"ח כשהיא בהכרה מעורפלת ומצבה יציב".

מדובר צה"ל נמסר כי מתנהל מרדף אחר חשודים בהשלכת האבנים ומתבצעים תחקורים בכפר דיר-ניזאם. בכלי התקשורת הפלסטיניים פורסם כי כוח צה"ל כיתר את הכפר ומבצע בו מעצרים. על פי אותם דיווחים, עד כה נעצרו לפחות 15 בני אדם בחשד למעורבות במעשה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אם המחלק לפשיעה לאומנית במחוז ש"י היה עסוק קצת פחות בלרדוף אחרי נוער הגבעות וקצת יותר בלרדוף אחרי מחבלים ערבים שמיידים אבנים ובקת"בים בעשרות מוקדים בכל יום יכול להיות שהפיגוע הקשה היום בבנימין היה נמנע".

דסי פפרמן ושרה אביטן, אחיותיה של רבקה, מסרו הצהרה לתקשורת לאחר שביקרו אותה בבית החולים ואמרו: "זו הפעם השניה שהמשפחה שלנו נפגעת מטרור, משה בעלה של שרה נפצע לפני 12 בפיגוע ירי והתעוור כתוצאה מכך ועד היום הוא מוגדר 100% נכה. אנחנו נוהגים לחשוב שאבנים זה בקטנה אבל זה יכול להיות מסוכן יותר מירי. רבקה סובלת מפגיעת ראש ויותר מזה כרגע אנחנו לא יודעים - אנחנו מחכים לרופאים שיעדכנו אותנו ויגידו לנו מה לעשות. ביישוב עוזרים עם הילדים ואנחנו ממוקדים רק בלעזור לה ולהתפלל. שניים מהילדים היו איתה, הם בני 11 ו15 והם מטופלים כעת".

בנוגע לשאלות על בעלה ג'ק טייטל ענו: "לא יודעות אם הוא צפוי להגיע, אך יודעות שהוא מעודכן. ברור לנו שזה היה מקרי לחלוטין ולא מדובר בפעולת נקם, מספיק להם שאנחנו יהודים".

עוד אמרו על מצבה של רבקה טייטל: "קשה לה מאוד לדבר אך היא מתקשרת איתנו, היא לא הצליחה לספר במילים, רק קצת עם העיניים. המצב שלה לא טוב, אך אנחנו אופטימיים".