למעלה מ-20 ישראלים חשודים במעורבות בסחר בנשק מתקדם מול מדינה זרה שלא כדין, כך הותר היום (חמישי) לפרסום על ידי השב"כ. בהודעה שפרסם הארגון הביטחוני, נכתב כי "החשודים עסקו בפיתוח, ייצור, ביצוע ניסויים ומכירת טילים משוטטים חמושים עבור מדינה זרה באסיה".

אחד הניסויים באמצעי הלחימה . קרדיט: דוברות המשטרה

מדובר באחת המדינות ביבשת אסיה, שזה שנים מנסה ללמוד על תעשיית הביטחון הישראלית, על התשתיות ועל התקשורת הישראלית. בנוסף נציין כי החשודים, בעלי תפקידים משמעותיים אם כי לא הבכירים בתעשיות הביטחוניות, עשו שימוש בידע שצברו ומכרו בעצם את הניסיון העשיר שלהם, את היכולת שלהם להרכיב אמצעי לחימה לרבות טילים ואת כישוריהם בתמורה לסכומים לא מבוטלים והטבות נוספות.

במהלך החקירה עלה כי החשודים ניהלו את הקשר בחשאי וניסו להסוות את הגורם אליו מיועדים הטילים. בנוסף, אותה "מדינה זרה" הנחתה את החשודים כיצד לפעול, ובתמורה לכך העבירה להם כסף רב וטובות הנאה נוספות.

עוד הוסיפו, כי בחודשים האחרונים, הארגון שיתף פעולה עם יחידת להב 433 של המשטרה, המלמ"ב (הגוף הממונה על ביטחון המידע בתוך מערכת הביטחון) ועם המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. בין הנחקרים נמצאים יוצאי התעשיות הביטחונית, "בחשד לביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה, עבירות על חוק הפיקוח על יצוא ביטחוני, עבירות הלבנת הון וכן עבירות כלכליות נוספות", כך לפי השירות.

לפי ההודעה, בימים אלה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה בוחנת את החומרים שהגיעו אליהם. על יתר פרטי החקירה וזהות החשודים הטילו צו איסור פרסום.

חשד לפרשה חמורה (צילום: תקשורת שב''כ)
חשד לפרשה חמורה (צילום: תקשורת שב''כ)