שגריר ישראל בארצות הברית, גלעד ארדן, התייחס הבוקר (ראשון) בריאיון לגל"צ לפיצוץ הספינה בבעלות הישראלית שאירעה במפרץ עומאן בסוף השבוע. "אין הכרעה ברורה מי ביצע את המתקפה על הספינה, אך הדפוס מוכר, זה לא סוד שאיראן רוצה לתקוף מטרות ישראליות". הוא הוסיף: "לא נודיע על תגובתנו בתקשורת, אך מדינת ישראל, צה"ל וכוחות נוספים, פועלים כל הזמן מול מטרות איראניות".

הספינה שייכת לחברה התל-אביבית "הליוס ריי" ושימשה כספינת משא שעשתה את דרכה לסינגפור מערב הסעודית בעת שאירע הפיצוץ. לאחר מכן, עגנה בדובאי, על מנת לאמוד את הנזק. 

בכירים בצוות הביטחון של Dryad, חברת האבטחה שאבטחה את האזור, טענו גם הם כי צבא איראן היה מעורב בזה. "פרטים על אודות התקרית נותרו מעומעמים, אך נראה כי מדובר בפעילות א-סימטרית מטעם הצבא האיראני", כך נכתב בדוח של צוות הביטחון. "פעילות זו תואמת את המתחים הנוכחיים ואת הכוונה האיראנית להפעיל דיפלומטיה כוחנית באמצעים צבאיים בתחום העניין המיידי שלה", הוסיפו.

בוושינגטון האשימה את טהראן לאחרונה במספר תקיפות שאירעו לאחרונה על מי המפרץ, שכללו תקיפות על ארבע ספינות, כולל שתי מכליות נפט סעודיות, שאירעו במאי 2019. באשר לאלו, איראן התנערה מאחריות.