הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי התייחס היום (ראשון) להערכה לפיה איראן אחראית לפיצוץ הספינה הישראלית במפרץ עומאן ביום שישי במהלך דברים שנשא בטקס חילופי מפקד יחידת 8200. 

"מדינת ישראל מתמודדת עם איומים רבים באופן קבוע", אמר כוכבי. "כל הזירות פעילות וכל הזירות מצריכות מודיעין מעודכן לזמן אמת - נגד רקטה, נגד חדירה, נגד פעילות בסייבר, נגד ספינה ונגד איום על מטוס. המודיעין שזור בכל הזירות האלה, באופן הדוק ושלא ניתן בלעדיו".

"רק בסוף השבוע החולף קיבלנו תזכורת באחת הזירות האלה מאחד האיומים הגדולים ביותר באזור, איראן, וקיבלנו תזכורת שאיראן לא רק מהווה איום גרעיני, אלא שהיא מפיצה טרור ומבצעת טרור ופעולות נגד מטרות אזרחיות. זה המקום לחזור ולהדגיש שצה"ל פועל ויפעל מול האיומים המסכנים אותו במעגל הקרוב ובמעגל הרחוק".

פיצוץ ספינה, ארכיון (צילום: רויטרס)
פיצוץ ספינה, ארכיון (צילום: רויטרס)

כאמור, ספינה בבעלות איש העסקים הישראלי רמי אונגר נפגעה ביום שישי מפיצוץ במפרץ עומאן. לא היו נפגעים באירוע וסיבות הפיצוץ אינן ברורות נכון לעת עתה, אך הפיצוץ הותיר חורים בשני צידי הספינה. לפי ההערכה הגוברת בישראל, טילי חוף ים כוונו לעבר הספינה במטרה לפגוע בה אך לא לגרום להטבעתה או לנפגעים. צוות חוקרים ישראלי נשלח להשתתף בחקירת התקרית. 

שר הביטחון בני גנץ התייחס אמש לפיצוץ הספינה וחזר על ההערכה כי איראן היא שעומדת מאחורי הפיצוץ המסתורי. בריאיון לחדשות 12 אמר גנץ: "צריך להמשיך כמובן לחקור, אבל אנו יודעים לומר שהאיראנים מחפשים לפגוע בכל משהו שקשור באיזשהו אופן לישראל וזוהי גם ההערכה הראשונית נוכח הסמיכות וההקשר. אבל כאמור, זה דבר שצריך לבדוק אותו וישראל תמשיך לחקור לעומק מבחינת ממצאים ומודיעין".