בכיר המוסד לשעבר, רם בן ברק, התראיין הבוקר (ראשון) בתוכניתם של ינון מגל ובן כספית ב-103FM והתייחס לשמועות לפיהן גורם ישראלי הדליף לעיתונות האמריקאית כי מתוכננת תקיפה על ספינה איראנית, 24 שעות לפני ביצוע הפעולה: "אין לי מושג אם זה נכון, אם מישהו הדליף את הידיעה, זה חמור מאוד. סביר להניח שפעולה כזו, לא היו מדווחים לאמריקאים מראש, זו פעולה חשאית שלא לוקחים עליה אחריות, אין סיבה. לכם אם מישהו הדליף לאמריקאים זה לא בסדר".

לטענתו, מדיניות העמימות של ישראל ביחס לתקיפות שונות היא מדיניות נכונה. "חלק גדול מההצלחות שלנו, הן בניהול מערכה חשאית. אפילו ההפצצה של הכור בסוריה, לא לקחנו אחריות למעלה מ-10 שנים, זה איפשר להרבה מאוד גורמים להבליג על הפעולה. הדיבור על ההדלפה, שאנחנו מתגאים שזה אנחנו, זו תרבות לא טובה שלא משרתת את העניין", הוא הסביר.

סגן ראש המוסד לשעבר התייחס למערכה הימית המתפתחת בין ישראל ואיראן ואמר כי "אם הם התחילו לפגוע בספינות שלנו, אנחנו צריכים לאותת להם שאנחנו יכולים לעשות אותו דבר ובהיקף גדול יותר על מנת שיפסיקו. זו טעות להתחיל לדבר על זה, כי זה לא משרת את המטרה".

הוא הוסיף כי לדעתו, הפגיעה באונייה האיראנית לא הייתה קשורה לחידוש השיחות בנושא הסכם הגרעין, אלא באה בתגובה לפגיעה בספינה ישראלית, אך הדגיש כי הוא לא בקיא בפרטים.

בנושא הגרעין האיראני, הסביר בן ברק כי המאמצים של איראן הם משמעותיים "מכיוון שהצנטריפוגות המתקדמות יאפשרו להם לבצע את פרויקט הגרעין במהירות, וזו אחת הבעיות הגדולות של ההסכם הקודם, שאפשר להן להשתמש בזה". 

לבסוף, חבר הכנסת התייחס למאמצי מפלגתו להרכיב ממשלה שתחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא התייחס להצעה שהוגשה ליו"ר ימינה נפתלי בנט ואמר: "כולם יודעים שהצענו לבנט להיות ראשון ברוטציה. כולנו מבינים שהדבר החשוב והנכון עכשיו זה ממשלה בלי נתניהו. אנחנו מציעים אחדות אמיתית, לא הממשלה ההיא שהקימו עם בני נגץ. מבחינתי להישען גם על רע''מ והמשותפת. לבל''ד יש ח''כ אחד בלבד, אפשר לא להסתמך עליו".