בית החולים בילינסון הודיע הלילה (בין רביעי לחמישי) על מותו של יהודה גואטה ז"ל, שנפצע באורח אנוש בפיגוע בצומת תפוח בתחילת השבוע. כשעה לאחר מכן הודיעה המשטרה כי בתום פעילות מבצעית ממוקדת ובעקבות מידע מודיעיני שהגיע לכוחות שב"כ, הצליחו לוחמי ימ"מ של מג"ב לעצור את המחבל שביצע את הפיגוע - מונתצר שלבי, בן 44, תושב תורמוסייעא וללא שיוך ארגוני.

תיעוד הירי בפיגוע בצומת תפוח (צילום: עמאר אסדי, טלגרם)

 נציין כי כבר אמש כפי שפרסמנו חלה התקדמות משמעותית בחקירה כאשר כוחות גדולים ביצעו פעילות מבצעית בעקרבה וביצעו מעצרים של בני משפחתו של המחבל וחשודים נוספים הן בסיוע הן בתכנון והן בסיוע לאחר הפיגוע וסיוע בהסתרתו של המחבל.

במשטרה ובשב"כ הבהירו כבר אמש כי יצליחו לשים את ידם על המפגע ואכן בתום קצת יותר משתי יממות הצליחו הכוחות כאמור לשים את ידם על המפגע.

"אני משבח את השב״כ, צה״ל והמשטרה על פעולה מהירה ונחושה שהביאה ללכידתו של המחבל הנתעב שרצח את יהודה גואטה ז״ל ופצע את בניה פרץ. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע באזרחינו", כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו.

שר הביטחון בני גנץ התייחס לכך גם הוא בחשבון הטוויטר שלו טרם איתור המחבל: "‏ליבי הלילה עם משפחת גואטה, שאיבדו הלילה את יהודה, רק בן 19, לאחר שנורה בפיגוע הנפשע בצומת תפוח. צה"ל וכל כוחות בביטחון לא ינוחו עד שיתפסו את המחבל שרצח את יהודה. תנחומיי העמוקים, הלוואי ולא תדעו עוד צער".

כזכור, המחבל חלף עם רכבו לעבר תחנת האוטובוס שבצומת וירה לעבר האזרחים. צוות מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל הגיעו למקום ופינו את שלושת הפצועים לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, וכוחות משטרה ולוחמי צה"ל פתחו בירי לעבר הרכב החשוד שנמלט מן המקום.