שבוע לאחר האסון במירון, מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, התראיין הערב (שישי) לערוצי החדשות כאן 11, 12 ו-13. בריאיון הוא התייחס להאשמות שהופנו כלפי המשטרה בנוגע להתנהלות הכוחות במהלך האירוע הטרגי, והבהיר: "אני לא מתנער מאחריות, אם הייתי מרגיש אשם – הייתי שם את המפתחות". 

המפכ"ל עמד על כך כי הוא עם "מצפון נקי", וטען כי עשה ככל שניתן, יחד עם הכלים שהיו לרשותו. "עשיתי את זה על הצד הטוב ביותר, אני וכלל משטרת ישראל", כך אמר בריאיון לחדשות 13.

תיעוד קשה לצפייה מזירת האסון במירון (צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים, הועבר ע"י אריק בנדר)

המפכ"ל טען כי לא הופעלו לחצים מטעם בכירים במגזר החרדי על מנת להגדיל את כמות המשתתפי בהילולה. "המשטרה חזקה ועצמאית. בסופו של דבר ההחלטה היא שלי, אני אחראי. לא היה לחץ על כמות האנשים במירון, הסיפור היה אפידמיולוגי בתחילת הדרך. לנו היה ברור שתהיה בעיה לשלוט על כמות האנשים שיגיעו", אמר בריאיון לכאן 11.

המפכ"ל התייחס לטענות לפיהן לא פתח בחקירת הארוע עקב לחצים פוליטים, והבהיר: "יש גבולות גזרה ברורים ביני לבין השר ויש לי עמוד שדרה מספיק חזק. לא הרגשתי לחץ פוליטי, אלא פעלתי על פי התכנון שאני מכירה. הכתובת הייתה על הקיר, כמו שאמרו קודמיי. עשינו כל שביכולתנו על מנת לצמצם, למזער. לצערי, לא צלח".

בראיונות הבהיר כי יש צורך בהקמת ועדת חקירה שתנוהל על ידי שופט והוסיף: "אם יימצא גורם ממלכתי ניטרלי שיבדוק מי אשם – פתוח לקבל את ההחלטה שתהיה".

בריאיון לכאן 11, הדגיש שבתאי כי חיכוכים בתקופת הרמדאן הם דבר שבשגרה, וכי הטריגר להסלמה היו סרטוני הטיקטוק. שבתאי ציין כי המשטרה הצליחה להרגיע את הרוחות בירושלים, ורמז כי חבר הכנסת איתמר בן גביר הוא "גורם מתסיס". "לצערי יש איזה טריגר שנכנס לנו בשעות האחרונות, אנחנו נטפל גם בו".