הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, צבי יחזקאלי, התראיין הבוקר (ראשון) בתוכניתם של אראל סג''ל ויריב אופנהיימר ב-103FM והתייחס למשמעות האירועים האחרונים בירושלים. לדבריו, ההתפרעויות פרצו עקב הרצון של חמאס והרשות הפלסטינית, לצד התנהלותה של מדינת ישראל בנושא ירושלים: "העיר לא מתנהלת כמעורבת ומאוחדת, גם באכיפה, בזמן שראש העיר אומר שהוא בקשר טוב עם השכונות המזרחיות, המדינה פונה למצרים וירדן שתבצע הרגעה? הערבים רואים את הפרדוקס וחוסר האכיפה ומשם המתכון לדלקה".

לדבריו, ברגע שהאכיפה בעיר לא מתבצעת כמו שצריך, כמו במקרים המתועדים בהם הותקפו אזרחים יהודים על ידי ערבים ברכבת הקלה, המדינה מפסידה. "יכול להיות שיש אכיפה, אבל היא באה בדיעבד. זה לא משנה שעצרו את מי שנתן את הסטירה והעלה לטיק-טוק", הוא הוסיף.

הפרשן טען כי "הטיפול באירועים האלימים הוא לא נכון, גם אם מפעילים יותר מדי כוח, זה רק בדיעבד. עכשיו הולכים לקיים דיון אם להוציא לפועל את מצעד הדגלים, עצם הידיעה ששוקלים את זה, כבר הם ניצחו. העובדה שכתוב בעיתונים שישראל פנתה למדינות שכנות שירגיעו את מזרח ירושלים, זה נגמר. האוכלוסייה הערבית-פלסטינית במזרח ירושלים הם תומכי חמאס, לא התמודדת עם זה. אתה לא מתמודד עם זה. אז נכון שראש העיר מכניס תקציבים ומשפר תשתיות, אבל זה צריך לבוא לצד חובות, ואנחנו לא מתעקשים על החובות".

יחזקאלי המשיך והסביר כי "ישראל לא פועלת כאילו מזרח ירושלים היא מערב ירושלים. אם אני אבנה לא חוקית בתלפיות, יגיעו אליי, במזרח העיר לא". כשנשאל על אירועי זריקת האבנים בעיר הסביר הפרשן: "אם יש מי שמאפשר את זה, למה לא לעשות את זה? תיכנסו לשיח הפנימי שלהם ותראו, זה ג'יהאד אצלם, זה לא משנה עוד גדר או פחות גדר, זה לא יעזור. כמה נהרגו במהומות רמאדן? כלום, כמה בקרבות חמולות? המון. ישראל היא לא הצד האלים בסיפור".