דובר צה"ל, תא״ל הדי זילברמן, התייחס היום (רביעי) לסיכול ארבעת הבכירים ב"פורום המטה הכללי" של ארגון הטרור חמאס ולתחקיר אירוע ירי טיל נ.ט לעבר ג'יפ צבאי הבוקר, שהסתיים בהרוג ופצוע קשה בצד הישראלי. דובר צה"ל מסר כי סמל-ראשון עומר טביב ז"ל, לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, בן 21, מאליקים, הוא הלוחם שנהרג הבוקר מירי הנ"ט ששיגר ארגון הטרור חמאס מרצועת עזה לשטח ישראל.

טביב ז''ל, בוגר תיכון מגידו ותנועת בני עקיבא, היה אמור להשתחרר בעוד כחודש משירות סדיר בצה''ל."קשה לדבר עליו בלשון עבר, הוא היה מאוד חברתי ופתוח עם הרבה רוח התנדבותית", סיפר אחד מחבריו.

ראש המועצה האזורית מגידו, איציק חולבסקי, המכיר את משפחת טביב שנים ארוכות, אמר בעקבות האסון הכבד: "אני מכיר הייטב את המשפחה, שהיא מרכית באליקים. זה אסון גדול למשפחה, לאליקים ולמגידו. עומר היה בחור מקסים, ערכי ומתנדב וגם אהב כדורגל. הוא כבר החל להתכונן לקראת שחרורו משירותו הסדיר בחודש הבא".

חולבסקי סיפר עוד, כי השכול היכה בפעם השניה תוך חמש שנים במשפחתו של טביב: "בת דודתו אלמוג גטיה, נפטרה בעת שירותה הצבאי ועכשיו קורה אסון כבד נוסף".

על פי תא"ל זילברמן, כח של 931 משימת אבטחת יישובים הגיע על מנת לאבטח את הקו בין הדר ועד ליישוב. הוא נכנס ליישוב וספג פגיעת נ"ט בסמוך להרחבה של המושב. בתגובה לכך, במבצע מיוחד פגע צה"ל במספר בכירים של חמאס ושם נהרגו ארבעה בכירים.

תא"ל זילברמן הדגיש כי "זו פגיעה מאוד משמעותית לחמאס ואובדן גדול. הבכירים היו במספר מקומות שונים, גם בעזה וחאן יונס, בכמה מקומות וכל זה מתואם במקביל. מאתמול בלילה חיסלנו 25 פעילי טרור בנוסף לתקיפת הבתים של מפקדי החמאס, מקומות העבודה והמגורים".

"הורדנו שני מגדלים עד עכשיו, ובקנה יש לנו עוד כמה אפשרויות כאלה. סד"כ תמ"ס יכול להספיק להם לעוד ימי לחימה, לא אופתע אם נראה מטחים לעבר הארץ. כוח מילואים עומד כרגע בקבוצת פקודות של אוגדה 162 עם שלוש חטיבות שהקצנו לו, יש יכולת אווירת גם בצפון השרון", הוסיף.