מרינה ליטננקו, בת 36 מפתח תקווה, המתגוררת בבניין שנפגע הלילה (בין רביעי לחמישי) פגיעה ישירה מרקטה ששוגרה מרצועת עזה, סיפרה ל"מעריב" על רגעי האימה שחוותה: "לא ישנו, ראינו שיש אזעקות בכל גוש דן, הילדים למרבה המזל היו אצל הוריי, שלהם יש חדר ממ''ד, ירדנו לממ''ד וברגע שבעלי הלך לסגור את דלת המקלט, שמענו פיצוץ אדיר".

"הרגשנו הדף מטורף, ישר הבנו שמדובר בבניין שלנו, אי אפשר לטעות. זה לא ליד, לא קרוב, זה כאן. בגלל שהדלת עוד הייתה פתוחה, ראינו את הרכב שלנו מתחיל לעלות באש ואז הבנו שזה באמת קרה אצלנו. אמרתי לאנשים שכדאי להתחיל לצאת, העשן התחיל להיכנס פנימה מכיוון שהאש התפשטה. היה פחד, לא יאומן שזה קרה לנו. דאגתי לילדים של השכנה שרעדו. יצאנו במהירות והתרחקנו מהאש", היא המשיכה.

הבור שנפער מפגיעת הרקטה בפתח תקווה (צילום: אלון חכמון)
הבור שנפער מפגיעת הרקטה בפתח תקווה (צילום: אלון חכמון)

לסיום אמרה כי "ברוך השם כל הדיירים בסדר, בריאים ושלמים מלבד השוק, פשוט מזל שכולנו הגענו למקלט ואף אחד לא התעצל לרדת, למרות שזו הייתה האזעקה השלישית במהלך הלילה".

במוקד נפילת הרקטה הוקם חפ''ק עירוני, אשר יאוייש ע"י עובדי רווחה, הנדסה, מנהלה ונציגי מס רכוש אשר ייתנו מענה בשטח לתושבים שביתם או רכבם נפגע כתוצאה מהנפילה. . דיירי הבניינים שנפגעו באירוע פונו לבית ספר סמוך ושהו שם במהלך הלילה.

ראש העיר רמי גרינברג אשר נכח במקום מסר: "הנפילה בפתח תקוה פגעה במספר בניינים במרכז העיר וגרמה לנזק רב. לשמחתנו אין נפגעים בנפש אך הנזק הוא רב. פתחנו חפ"ק במקום כדי לאפשר סיוע מקיף לתושבים ולתושבות שביתם נפגע״.