אגף המודיעין מעריך כי במהלך ימי המבצע נרשמה פגיעה בהתעצמות, במחקר ובפיתוח של החמאס והג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה, וכי הפגיעה הקשה ביותר בתשתיות נרשמה עבוד הג'יהאד האיסלאמי - אשר נשללה ממנו יכולת הייצור בשנה הקרובה לפחות. בצה"ל מעריכים כי כתוצאה מהפעילות הצה"לית, והחיסולים השונים של גורמים בכירים מאוד בתחומי המחקר והפיתוח, גרמו לכך שיכולותיו של חמאס בתחום נסוגו שנים ואף חודשים אחורה.

במהלך ימי הקרב חוסלו 15 בכירים דומיננטיים, יוזמים ואופרטורים ברצועה, בהם מח״ט עזה של חמאס וראש היחידה של הגא״פ שביצעה מספר רב של ירי רקטי סורר. עם זאת, דבר עדיין לא נגמר, והם סובלים מתחושת נרדפות. באמ"ן הוסיפו כי בעת לחימה נהיה במצב של שלילה וערעור, כאשר בחמאס מרגישים לא בטוחים במטרו העזתי שנבנה במשך שנים רבות. מדובר בתפיסת לחימה תת קרקעית, תמרון תת קרקעי, בורות שיגור, תמ״ס.

כאמור, מדובר בלקח שהופק במשך שנים מאז עופרת יצוקה - ההבנה כי הבכירים חשופים לתקיפה - הורידה אותם מטה. מבחינת צה"ל, ההישג שהושג הוא שלילת מימד לחימה עבורם, כאשר הם חשבו כי יצליחו לשלול את מימד הלחימה האווירית של צה"ל. באמ"ן הדגישו כי אנחנו בערעור עמוק, ובדרך למשהו אחר. בנוסף, רוב מתווי הפעולה שהוכנו ברצועת עזה במשך שנים רבות שובשו, או סוכלו, בטרם הביאו להצלחה מבצעית.

בצה"ל ציינו עוד כי בעבודה מאומצת, עם יכולות מתקדמות ובסיוע סנסורים שונים - הושג דיון של המנהרות בעזה. כך הצליחה הפגיעה בארגוני הטרור, והם מבינים זאת. בצבא סבורים כי לחמאס ייקח שנים לשקם את עצמו, והוא מעוניין בהפסקת אש.

במקביל, ישנם מספר הישגים המיוחסים לחמאס בימי הלחימה עד כה. ראשית, עצם ההקרבה עבור ירושלים. הישג נוסף הוא ירי למרכזי ערים, ותודעה של עצם המעשה המדובר. בנוסף, השבר הצבאי שחווים בארגון חמור ביותר - שכן נשללה להם היכולת המרכזית ונפגעו מערכי הפיקוד והשליטה, וגם האנשים בהם, וכך הם לא מצליחים להוציא את ההפתעות שתכננו.

כאמור, בחמאס ערוכים לנהל מערכה של עד 60 יום נגד ישראל, בהיקפים גדולים במיוחד. לשם כך, הם נערכו עם מלאי של כ-14 אלף רקטות, ובצה"ל סבורים כי  כבר עכשיו החלו בארגון בצמצום הירי לעבר גוש דן. באמ"ן מעריכים כי בידי הארגון ישנן יכולות מגוונות במערכה הזו, והדגישו כי יש לישראל עוד דברים רבים בשרוול. הם התייחסו גם למטחים המשמעותיים שנורו לאזור המרכז, וציינו כי ירי של 150 רקטות לאזור המרכז נתפס כאחד מכלי המערכה שהיו להם, ומאז הם מבצעים ירי כזה, ומאתגרים את ההגנה האווירית. 

חמאס ציפה למערכה כמו בעבר, אך הוא מקבל כל יום מהלומה משבשת שמוציאה אותו משיווי משקל. באגף המודיעין ציינו עוד כי ידעו על הכוונה לירות רקטות כבר ביום שני, זאת בתגובה למצעד הדגלים בירושלים באותו יום. המידע הועבר לראש הממשלה עם המלצה לנסות לצמצמם את היקף האירוע. עם זאת, בסופו של דבר למרות התנגדות המשטרה שסברה כי ניתן לערך את המצעד במתכונת המתוכננת הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו לבצע שינויים במסלול המצעד.