השר לביטחון פנים, עמר בן לב, אישר הערב (שני) בתום הערכת מצב בהשתתפות מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי, נציגי השב"כ, צה"ל והמל"ל, את קיומו של מצעד הדגלים מחר בירושלים. בסיום הערכת המצב אמר בר לב: "התרשמתי כי המשטרה ערוכה היטב. נעשה מאמץ גדול לשמירה על מרקם החיים העדין ועל ביטחון הציבור". 

בעקבות המצעד המתוכנן, המערכת הביטחונית נמצאת בכוננות שיא. צה"ל נערך לפריסת כוחות מתוגברת בסוללת כיפת ברזל. זאת, בעקבות החשש לירי רקטות על ידי החמאס וארגוני הטרור ברצועה. מוקדם יותר היום, העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח כי ארגון הטרור החמאס העביר מסר לישראל דרך מצרים והאו"ם ולפיו יש לבטל מצעד הדגלים בירושלים שמתוכנן למחר. 

סוללת כיפת ברזל (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
סוללת כיפת ברזל (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)

לדבריהם, קיומו בתוואי הנוכחי, המעבר דרך שער שכם והעלייה להר הבית "יביאו לתגובה חריפה. החזרה לירי הרקטי ניצבת על השולחן". חמאס הדגיש, באמצעות דוברו פאוזי ברהום, כי "התנהגותה של ממשלה זו בפועל תקבע את אופי 'ההתנגדות'". בנוסף לכך, בחמאס, פתח והפלגים האיסלמים קוראים לקיים מחר יום זעם ביהודה ושומרון, עזה ובמזרח ירושלים. כמו כן, יחידת בלוני התבערה בעזה הודיעה על חזרתה לפעילות החל ממחר בבוקר, כך מדווחים הפלסטינים. 

המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים מחשש להתפתחות עימותים אלימים בין הצועדים למפגינים מוסלמים שצפויים להגיע לאזור, שוטרים סמויים וגלויים יוצבו לאורך המסלול באזור שער שכם.

נציין כי קודם לכן פרסמו מארגני המצעד את ההזמנות וההיערכות שלהם לאירוע, שלכאורה קיבל את אישר המשטרה, שם נערכים להגעה של כ-5,000 בני אדם. ייפרסו כ-2,000 שוטרים שילוו את הצועדים לכל אורכו של המסלול לרבות סמוך לשער שכם, שם יעובה הכוח בכוחות נוספים כדי למנוע חיכוך והתפרעויות העלולים לפגוע בביטחון הצועדים והאזרחים.

בתוך כך, ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לדברים: "קשה לי להגיד שארגוני טרור לא יקבעו לנו כשתומכי טרור והתנועה אחות של חמאס בתוך הממשלה הנוכחית אז כנראה שכן יקבעו לנו".