אלוף במיל' עמוס גלעד, התייחס הבוקר (רביעי) בתוכנית של נסים משעל וענת דוידוב ברדיו 103FM למצב הביטחוני ולתקיפת צה"ל ברצועת עזה: "אני חושב שהחמאס מורתע, לעומת תרחישי האימים על רקטות שלא נראו סבירים בעת שניתנו, הם לא ירו רקטות – זה כתוצאה מהרתעה, זה הדבר היחיד שמשפיע עליהם. לא אתפלא אם השקט יחזור כל עוד ההרתעה עובדת". 

על מצעד הדגלים, שנערך אתמול בירושלים, אמר גלעד: "האם המצעד היה נחוץ? האם זה מחזק את העיר? איפה התבונה פה? 2,500 שוטרים של משטרת ישראל, כשיש כל כך הרבה משימות, רק בגלל כמה אנשים שרוצים לחגוג את אחדות ירושלים? לדעתי, הם מחלישים אותה, כיוון שהמערכת הבינלאומית מתעניינת. המצעד לא עבר על פי התוכנית המקורית ברובע המוסלמי – אין בזה היגיון או צורך. המשטרה השקיעה השקעה נבונה של כוח עצום הצליחה למנוע התלקחות. ההרתעה מבחינה צבאית פועלת. הממשלה החדשה תתחיל לעבוד על ניתוב מאמצינו מול המערכת הבינלאומית".

בהתייחס למדיניות ישראל בנוגע לכסף הקטארי אמר גלעד: "את חמאס לא מעניינת האוכלוסיה, הם משקיעים את הכסף במנהרות - כל קילומטר של מנהרה עולה חצי מיליון שקלים. היה אפשר להפנות זאת לרווחת האוכלוסייה בעזה, זה ודאי היה עוזר לפלסטיניים. הצלחנו למנוע מנהרות חודרות לישראל. כעת, צריך לעשות הערכת מצב ולהבין לאן החמאס הולך. זו תנועה רצחנית וארגון טרור רצחני ששם לו כמטרה לסלק את ישראל, כחלק מתפיסת האחים המוסלמים, אין שום סיכוי להגיע איתם להסכם. ניתן להגיע להרתעה. המדיניות של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הייתה להחזיק את החמאס מוחלש ומורתע".