המשטרה מצהירה שהיא מנהלת מבחינתה מאבק נחוש כנגד גורמי הפשיעה בנגב בכלל ובבאר שבע בפרט וזאת במטרה לסכל ולמגר את תופעת דמי החסות (פרוטקשן) שהתעצמה באזור, אלא שלטענת גורמים בכירים במשטרה כל עוד בעלי העסקים ותושבים לא משתפים פעולה ולא מתלוננים לא הכל ידוע למשטרה ולכן הטיפול מתמקד באותם מקרים שבהם מוגשות תלונות או שמתקבל מידע מדויק.

"מה שידוע נבדק ומטופל במלוא החומר אלא שלא ניתן לנהל חקירה בלי פרטים ותלונה. ישנם כאלה הבוחרים לפנות לתקשורת ולא למשטרה אז איך נוכל לסייע להם" טוענים במשטרה.

מנגד בעלי העסקים והתושבים בבאר שבע שהעבריינים "נפלו" גם עליהם או מצאו את מוקם מושבם בסמוך לבתיהם, טוענים, "לא ברור מה המשטרה עשתה עד היום, גם במקרים שבהם הוגשו תלונות. מעניין איך במרכז הארץ המשטרה חושפת פרשיות של חברות אבטחה פיקטיביות, שמירת אתרים שהיא אמתלה לגביית דמי חסות וכאן המשטרה ממתינה לתלונות".

"פשוט לא ייאמן איך מתנהל ארגון האכיפה הגדול במדינה באזור הנגב. הבדואים לא סופרים את המשטרה ואולי בגלל שהם יודעים שהיא לא מטפלת. אם כולם יודעים על רעולי פנים ועל ניסיונות לדרוש דמי שמירה כביכול והמשטרה לא מצליחה לשים את היד על כל הכנופיות האלו אז אולי צריך גם כאן את השב"כ, את הצבא או אולי משטרה של אזרחים שתיקח את החוק לידיים ותטפל בסוגיה", אומרים בעלי העסקים בבאר שבע.

ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה מנהלת מאבק נחוש ובלתי מתפשר בפשיעה החמורה באזור, ובפרט במחוללי הפשיעה, הבריונות והאלימות, באמצעות מגוון יחידות, כוחות ואמצעים משטרתיים. כל תלונה או דיווח המתקבלים במשטרה ומעלים חשד לביצוע עבירה פלילית מטופלים מיד, ביסודיות ובמקצועיות במטרה לסכל ולחקור מקרי פשיעה".

עוד נמסר: "המשטרה פועלת כל העת באופן יזום והתקפי נגד תופעות פשיעה שונות המטרידות ופוגעות בתושבי האזור, במישור הגלוי והסמוי, במטרה לאתר ולהעמיד לדין את מחוללי הפשיעה באשר הם".