הקלטה נדירה של מפקד חטיבת הנח"ל אלוף-משנה שרון אסמן ז"ל, שהלך לעולמו ביום חמישי האחרון לאחר שהתמוטט במהלך אימון כושר קרבי בבסיס מפקדת חטיבת הנח"ל הסמוך לכפר יונה, חושפת שיחה ותדרוך שהעביר אסמן לפקודיו כמפקד גדוד 931 רגע לפני הכניסה לרצועת עזה במהלך מבצע "צוק איתן" לפני שבע שנים.

בהקלטה נשמע המפקד המוערך מדבר עם הלוחמים על אגרסיביות ומוסר לחימה ואומר כי "צה"ל הוא הצבא הכי מוסרי, ובהיבט הזה מצופה מאתנו להיות אגרסיביים ומצד שני מידתיים".

וכך נשמעה שיחת התדרוך: "המשימה של גדוד 931 הוא דבר ראשון ביצוע התקפה ואז ביצוע לחימה. אנחנו ניכנס באגרסיביות עם עוצמת אש ואז אנחנו הולכים להילחם. על אגרסיביות אני רוצה להגיד שני דברים: כל לוחם צריך לדעת מה הם גבולות הגזרה שלו ולהיות אגרסיבי בתוכם.  דבר שני שאני רוצה להגיד על האגרסיביות - תזכרו שצה"ל וגדוד 931 בתוכו הוא הצבא הכי מוסרי. בהיבט הזה מצפים מאיתנו להיות הכי מידתיים. רואים אישה או ילד בחלון - לא יורים".

עוד אמר אסמן כי "אם יש מבנה שפתחו עליו באש ממנו - אין דילמה לאף אחד", והוסיף: "דבר נוסף בהיבט המוסרי - אף לוחם לא לוקח כלום, לא קופסת סיגריות, לא משקאות. הדברים היחידים שאני מאשר זה כמובן שימוש בחשמל שבמבנה ובציוד הכרחי ללחימה. מעבר לזה אנחנו לא ניגע ברכוש של האוכלוסיה".

לאחר מכן, אסמן מונה את רשימת האיומים על הכוח בזמן הלחימה וביניהם: פצמ"רים, מטענים, ירי וחטיפות. אסמן מקדיש חלק לא מבוטל מדבריו על מנת להסביר לחייליו את סדר הפעולות אשר יימנעו מהכוח לספוג פציעות ואבידות, כאשר הדגשים העיקריים נועדו למנוע חטיפת חייל בזמן הלחימה.

"אנחנו לא עוצרים, אם יהיו לנו פצועים, נגדיר מי מעניק את הטיפול והיתר ממשיכים בתנועה ובפעילות. לא עוצרים, ברגע שנעמוד במקום, זו נקודת התורפה שלנו", מדגיש אסמן ומוסיף כי "הלחימה תהיה ארוכה, זה לא מעצר, זו לא פעילות קצרה. אנחנו נכנסים פנימה ל-72 שעות, אולי יותר, צריך לוודא שהחיילים ערוכים מנטלית לאירוע. עובדים מסודר, נוהל חלונות ודלתות וסריקות במקום, מוודאים שהמקום לא ממולכד. רק לאחר מכן, נכנסים לתוך המבנה שהוגדר כמטרה".

אחד הנושאים בו הוא מתמקד בדבריו הוא נושא הירי הדו-צדדי, אותו הוא רוצה למנוע בכל מחיר. אסמן הבהיר לחיילים כי במידה ולא אומנו או התמחו באמל"ח מסויים, הלחימה היא לא המקום הראשון להתנסות בו תוך לקיחת סיכון: "אם מישהו קיבל משימה להפעיל אמל"ח והוא לא יודע לתפעל אותו, הוא לא מבצע ירי. בפנים זה לא הזמן לבצע ירי ללא שעברנו שיעור או הסמכה. בהיבט הזה, רק מי שמוסמך נותן מענה".

לסיום אמר אסמן: "מהיום הראשון של כל אחד מהמפקדים והלוחמים בצה"ל, אנחנו מכינים אתכם לרגע הזה. גם בשבוע האחרון כל האריות כאן נלחמו והתאמנו עבור זה. אני סמוך ובטוח שכל מי שיוצא לקרב הזה, יוצא מוכן, ברוח לחימה גבוהה וללא דילמה כיצד לפעול בעת הרגע. אני יוצא איתכם לקרב ולא יכולתי לבקש מפקדים טובים יותר ולוחמים טובים יותר, לא סתם אני קורא לכם אריות".