איל בן ראובן, אלוף במילואים ומי שכיהן כחבר כנסת מטעם סיעת המחנה הציוני, שוחח הבוקר (חמישי) עם יואב מינץ בתכניתו ברדיו צפון 104.5FM והתייחס למתיחות בצפון, לאחר ירי הרקטות מלבנון לעבר שטח הארץ.

"חיזבאללה לא רוצה להכנס למערכה", פתח את דבריו בן ראובן, והוסיף כי "תגובת צה״ל הלילה בין השאר מסתמכת על זה. אני מניח שעקב המודיעין הטוב, שיודע מה קורה בצד השני, המטרות של צה״ל הלילה אותתו לחיזבאללה 'דיר בלאק יש לך מה לעשות בעיניין אתה יכול יחד עם ממשלת לבנון לעצור גורמים סוררים'". 

"אין ספק שאנחנו נמצאים בעליה מדרגה ברמת הניפוצות והמתח שאנחנו נמצאים בגזרה בצפונית", המשיך. "מה שכן, צריך לומר שהאינטרס שלנו הוא לא לחמם את הגזרה, לא לאפשר את הלחץ הבנלאומי".

כשנשאל האם צה"ל ערוך לכניסת אלפי לבנונים בעבקבות המצב הכלכלי הקשה בו המדינה נמצאת, ענה כי הוא "לא רואה את המצב הזה. לבנון מדינה קורסת במצב כלכלי קשה , אין חשמל ואין מים, בחלק מהמקומות הם חיים כמו פליטים".

בסוף דבריו, דיבר על החשיבות במיגון של תושבי הצפון, ואמר שמדובר ב"מחדל ברמה הלאומית": "סוגיית ההרתעה עומדת על הפרק, חייבים לעצור את זה. יש לנו נטייה להתרגל, חייבים לעצור עכשיו. התגובה של צה״ל הלילה הייתה נכונה. והדבר החשוב ביותר - ממשלת ישראל חייבת למגן את תושבי הצפון. זו רמת מחדל ברמה הלאומית.