לאחר תקיפות חיל האוויר שלשום בלילה, אתמול עבר יום שקט על עוטף עזה. בלוני תבערה לא שוגרו מהרצועה, ובצה"ל נערכים לעצרת שמארגן חמאס היום (רביעי), שבה צפויים להשתתף אלפי אנשים - הפעם בדרום הרצועה באזור חאן יונס.

בצה"ל נערכים גם הפעם לאפשרות שהעצרת תגלוש לאלימות על הגדר כפי שקרה ביום שבת, באירוע החמור שבו נפצע אנושות לוחם מג"ב סמל ראשון בראל חדריה שמואלי. כוחות צה"ל יהיו פרוסים בשטח לאחר אישורי תוכניות והפקת לקחים בפיקוד הדרום.

בתוך כך, כלי תקשורת פלסטינים דיווחו הבוקר (רביעי) על מותו של פצוע נוסף מהעימותים שהתרחשו בגבול בסוף השבוע האחרון. לפי הדיווחים, מדובר באוסאמה דעיג', תושב מחנה הפליטים ג'באליא.

כחלק מהיערכות צה"ל להסלמה, הוחלט על שליחת כוחות נוספים לאוגדת עזה - שתי יחידות מיוחדות, פלוגת שריון וצלפים מיחידות שונות.
בימים האחרונים נערכו הכוחות להתמודדות עם הפרות סדר המוניות, בוצע אישור תוכניות ובוצעו תרגולים בשטח, כחלק מהפקת לקחים מהאירועים בשבת.

בחרכי הירי שיש בחומה התקינו גם חלונות הזזה ממוגנים, כך שניתן לפתוח ולסגור אותם על פי המצב בשטח.   בתגובה לשיגור בלוני התבערה שלשום והשריפות שפרצו במספר מוקדים בעוטף עזה תקף חיל האוויר שלשום בלילה אתר לייצור אמצעי לחימה בחאן יונס, פיר של מנהרה בג'בליה ועמדת שיגור תת־קרקעית סמוכה לבית ספר בשג'אעיה.

לאחר שבמהלך תקיפות חיל האוויר זוהה גם ירי מקלעים של חמאס לשטח ישראל חזרו מטוסי חיל האוויר לתקוף מטרה נוספת, מנהרה של חמאס בחאן יונס. המצרים, שזועמים על האירועים בשבת ועל התנהלות חמאס בימים האחרונים, סגרו את מעבר רפיח. כעת המשך השקט בדרום תלוי במידה רבה בדרך שבה יתנהלו שתי העצרות המתוכננות של חמאס בימים הקרובים ובשאלה האם ימשכו במקביל גם שיגורי בלוני התבערה לעבר העוטף.

ישראל מצדה נחושה להמשיך לתקוף מטרות של חמאס בעזה בתגובה לשריפות בעוטף, כך שלמעשה הכדור נמצא כעת בידיים של חמאס. אם העצרות שהוא מתכנן יהפכו שוב לעימותים אלימים עם כוחות צה"ל וישוגרו בלוני תבערה, צה"ל צפוי לתקוף מטרות של חמאס ברצועה - ומכאן קצרה הדרך להסלמה משמעותית יותר.

בתוך כך, הרופאים בבית החולים סורוקה בבאר שבע ממשיכים להיאבק על חייו של סמ"ר חדריה שמואלי, שמצבו מוסיף להיות קשה.
הרמטכ"ל רב־אלוף אביב כוכבי הגיע אתמול לביקור בבית החולים אצל חדריה שמואלי. משפחתו של הלוחם באה בטענות על התנהלות הכוחות. "איך נתתם לזה לקרות? האם הלוחמים הפכו לבובות בשטח?" שאלו את הרמטכ"ל.

מוקדם יותר נפגש מפקד פיקוד הדרום אלוף אליעזר טולדנו עם הוריו של הפצוע, יוסי וניצה, בשיחה שהוגדרה קשה מאוד. האלוף אמר להורים כי הוא כנציג הצבא ומפקד הפיקוד נושא באחריות. ההורים מצדם הטיחו באלוף פיקוד הדרום טענות קשות על ההנחיות שניתנו ללוחמים ועל כך שנתנו למתפרעים להגיע לאזור הגדר ואף אמרו לו שהוא צריך להתפטר.