הפיגוע הקטלני בבירת אפגניסטן: בכירים אמריקאים עדכנו במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) כי מניין החיילים האמריקאים שנהרגו בפיגוע שאירע סמוך לנמל התעופה אמש, עלה ל-13. בנוסף, ארגון טליבאן הצהיר כי לפחות 28 בני אדם מתוך 72 ההרוגים, היו חברי הארגון. כמו כן, במתקפה נפצעו מעל ל-140 בני אדם. 

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשא הצהרה מיוחדת שעות ספורות לאחר האירוע, שהוביל לדחיית הפגישה המתוכננת בינו לראש הממשלה נפתלי בנט. "זהו יום קשה. לא נסלח למי שהוציא לפועל את הפיגוע, נרדוף אתכם ונגרום לכם לשלם", הבהיר בפתח דבריו. לדבריו, הארגון שנטל אחריות על התקיפה, תכנן להוציא לפועל מתקפות נוספות נגד חיילים אמריקאים באפגניסטן. הוא הדגיש: "ארגון דאעש לא ינצח אותנו, אמריקה לא תאוים. נמשיך בפינוי בזמן ובקצב שלנו, לא ניתן לטרוריסטים לפגוע במשימתנו". פגישתם של בנט וביידן תתקיים בסופו של דבר רק ביום שישי אחר הצהריים (שעון ישראל), דבר שהוביל לכך שבנט יישאר במהלך סוף השבוע בארצות הברית. 

שדה התעופה בקאבול (צילום: רויטרס)
שדה התעופה בקאבול (צילום: רויטרס)

מוקדם יותר, הפנטגון עדכן כי מבצעי הפיגוע הם שני מחבלים מתאבדים שלפי, אשר לפי ההערכות חברים בארגון המדינה האיסלאמית (דאעש). בכיר בצבא האמריקאי הדגיש כי דעאש לא ימנע מארה"ב לבצע את משימתה והעריך כי צפויות מתקפות נוספות. "ארצות הברית מוכנה לפעול כלפי האחראים לפיצוץ בקאבול", הדגיש.

בתוך כך, הטליבאן גינה בעמוד הטוויטר הרשמי שלו את הפיגוע, והוסיף כי: "האיחוד האסלאמי מקדיש תשומת לב לביטחון והגנה על אנשיו, ומעגלי הרוע ייעצרו בהחלט". בנוסף, גורם מטעם הארגון אמר בראיון לטלוויזיה הטורקית כי "ההתקפה על שדה התעופה היא מעשה טרור שכל העולם צריך לגנות", והוסיף: "נוכחותם של כוחות זרים במדינה אשמים".

"ברגע שהסיטואציה של שדה התעופה תפתר והכוחות הזרים יעזבו, לא יהיו לנו עוד התקפות כאלה. בגלל נוכחותם של כוחות זרים מתרחשות התקפות כאלה", אמר עבדול קהאר בלחי, איש הטליבאן. 

בעקבות הפיצוץ, בריטניה הוציאה אזהרה לחברות התעופה להימנע מטיסות מתחת ל-7,620 מטרים מעל אפגניסטן. כמו כן, ארה"ב אוסטרליה ומדינות נוספות הזהירו את אזרחיהן שלא להגיע לנמל התעופה, מחשש למתקפות טרור נוספות.

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי "המצב מחוץ לשדה התעופה מסוכן ומתוח באופן קיצוני". הוא עדכן כי "ישנם 20 אוטובוסים של אזרחים צרפתיים וכאלו שאנו רוצים להגן עליהם מחוץ לשדה התעופה ולא בטוח שנצליח לחלץ את כולם, אנו מקיימים מגעים עם הטליבאן בעניין זה".

מעט לאחר הפיצוץ, שר ההגנה הבריטי אמר כי "אנו עובדים בדחיפות לבסס מה קרה בקאבול וכיצד זה ישפיע על מאמצי החילוץ הנמשכים", בהמשך, משרד ההגנה הבריטי אמר לטיימס כי לא היו נפגעים בקרב הכוחות הבריטים. בתוך כך, גורם ביטחוני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי לא היו נפגעים בקרב הכוחות הגרמניים, וגם משרד ההגנה הטורקי התייחס לתקרית ואמר כי היו שני פיצוצים מחוץ לשדה התעופה וכי לא נגרם נזק לכוחות הטורקיים במקום.