הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, צבי יחזקאלי, שוחח הבוקר (רביעי) עם אראל סג"ל ב-103FM בעניין פגישת שר הביטחון בני גנץ עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ואמר: "אין בעיה עם הקלות בעזה, אבל שלא ניתן אותן כמו 'פראיירים'". בהמשך הבהיר: "בעזה יש סבב לחימה על האש".

מפגין פלסטיני יורה באקדח דרך הגדר בגבול רצועת עזה (צילום: רשתות חברתיות ערביות)

יחזקאלי טען כי הפגישה בין הצדדים תוארה בצד הפלסטיני באופן שונה משהוצגה בתקשורת הישראלית: "הם כתבו 'שר המלחמה של ישראל עלה לביתו של אבו מאזן והעניק לו שורת הקלות'". הוא הוסיף: "לפי מה שהפלסטינים אומרים – 5,000 משפחות פלסטיניות יקבלו תעודה כחולה".

בנוסף, הוא התייחס להחלטה על הרחבת מרחב הדיג ברצועת עזה כמו גם פתיחת מעבר כרם שלום, ואמר: "אין בעיה עם הקלות, אל תתנו אותן כמו פראיירים, קחו משהו בתמורה". יחזקאלי אף העלה את האפשרות שבתמורה להקלות, יש צורך במשא ומתן עם חמאס. "למה לא לקחת מהם הפסקה מההטרדות הליליות?".

"למה ישראל לא מגיבה? הרגו לנו חייל והמחבל הוא כוכב בעזה", אמר הפרשן. "גם הממשלה הקודמת לא גבתה מחיר כבד על מה שקרה בעזה, אבל פה זה ממש ניכר". לבסוף, יחזקאלי גרס כי ההתנהלות הישראלית מול הפלסטינים מזכירה את זו של ארצות הברית באפגניסטן, מול טליבאן.

סייע בעריכת הידיעה: דוד זבולוני\fm103.