דוברות שב"ס עדכנה היום (חמישי) כי אסירים ניסו להצית תא בכלא רמון וכי הושגה שליטה על האש. מהבוקר נשמר שקט יחסי, לאחר שאתמול פרצו מהומות ועימותים אלימים בכמה בתי כלא ברחבי הארץ ונרשמו ניסיונות הצתה. 

ההתפרעויות שנרשמו אתמול פרצו על רקע בריחתם של ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע, אשר בעקבותיה החלה ישראל בפינוי האסירים מהכלא ופיזורם בבתי כלא שונים ברחבי הארץ. הארגונים הפלסטינים זעמו על ההחלטה וגינו אותה, עצרות הזדהות עם האסירים נערכו אמש ברחבי הגדה ובבתי הכלא המחאה הייתה חריפה אף יותר. 

לפי הדיווחים השונים, שבעה תאים של אסירים ביטחוניים הוצתו בכלא קציעות. במקביל, הצתת תאים נוספת נעשתה בכלא רמון, כאשר על פי דיווחים שונים, גם בכלא מגידו הוצתו מספר תאים באגף בו מוחזקים אסירים של הג'יהאד האיסלאמי. הנהגת האסירים הביטחוניים הודיעה כי "כל אגף של אסירי הג'יהאד האיסלאמי שהשב"ס ינסה לפנות יעלה באש".

גורם בכיר בשב"ס הסביר אמש כי "נכון לעכשיו, התחלנו בניוד אסירי הג'יהאד וזאת על רקע המעורבות הבולטת של אסירי הג'יהאד בהימלטות של המחבלים מכלא גלבוע". לדבריו, "החזקת האסירים בנפרד החלה בעקבות האינתיפאדה ואירועי עזה. הפרדנו, בזמנו, בשיתוף פעולה עם כלל הגורמים הביטחוניים בין אסירי הפת"ח לאסירי החמאס כדי למנוע חיסולי חשבונות בתוך הכלא".