לילה שלישי רצוף של מתיחות בדרום: מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה (בין ראשון לשני) ברצועת עזה, כתגובה לירי הרקטה אמש לכיוון העיר שדרות. במקביל לתקיפות של צה"ל ברצועה במהלך הלילה, נשמעה אזעקת צבע אדום נוספת בעוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה, יורט על ידי "כיפת ברזל". לא דווח על נפגעים או על נזק כתוצאה מהשיגור.  

במהלך התקיפות הלילה פגעו מטוסי קרב בארבעה מוצבים צבאיים, ובהם כמה מטרות שבתוכן ממוקמים נכסי חמאס. כך על פי דובר צה"ל. "בין היתר", נמסר עוד, "שימשו המוצבים כמתחמי אימון מרכזיים של ארגון הטרור, מוקמו בהם מחסנים לאחסון וייצור אמצעי לחימה ואף מנהרת טרור".

תקיפת צה''ל ברצועה  (צילום: דובר צה''ל)
תקיפת צה''ל ברצועה (צילום: דובר צה''ל)


נפגעים לאחר ירי הרקטה לשדרות

מוקדם יותר אמש, אזעקת צבע אדום הופעלה בשדרות וביישובי עוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לעבר ישראל, שיורט על ידי "כיפת ברזל". מהמועצה אזורית שער הנגב נמסר כי: "לא אותרו נפילות בשטח שער הנגב. אין נפגעים בגוף ואו נזק לרכוש". 

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לגבר בן 53 שנחבל בדרכו למרחב המוגן ופונה לבית החולים ברזילי. כמו כן, שני בני אדם נוספים נפצעו באורח קל ושלושה נפגעי חרדה במקום. מעיריית שדרות נמסר כי בין הפצועים גם חבר מועצת העיר.

עוד לפני ירי הרקטות אמש לעבר הדרום, הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי התייחס להסלמה בגזרה, ושיגר מסר לחמאס: "לא נקבל פגיעה בריבונותנו. אם המצב יסלים, החמאס ורצועת עזה ישלמו מחיר כבד".