מערכת ההגנה של רפאל נגד איומי רחפנים ומל"טים, ה- DRONE DOME, שימשה להגנה על מנהיגי המעצמות הכלכליות בפסגת ה-G7 שהתקיימה בקורנוול שבאנגליה ביוני האחרון - כך הותר היום (שני) לפרסום.

לפני כשלוש שנים רכש משרד ההגנה הבריטי מחברת רפאל הישראלית מספר מערכות מסוג DRONE DOME להגנה מפני רחפנים ומל"טים. המערכת אשר נמצאת כבר בפעילות מבצעית של הצבא הבריטי בזירות מבצעיות שונות, בחרה להגן על האתר בו התקיימה פסגת ה-G7, כמו גם על ביטחונם של כלל האנשים שהשתתפו באירוע היוקרתי. 

מערכת ה-DRONE DOME מהווה פתרון טכנולוגי המתבסס על שלושה רבדים הנחוצים להתמודדות כנגד איומי רחפנים ומל"טים –  איתור, זיהוי ונטרול האיום. המערכת מאפשרת שילוב של חיישנים מסוגים שונים: מצלמה אלקטרו אופטית, יכולות איתור מתקדמות, ונטרול האיום באמצעי ל"א (Soft Kill) של כל סוגי רחפנים ו/או מל"ט המאיימים על האיזור האווירי המוגדר. המערכת הוכחה מבצעית במספר זירות בעולם, ונמכרה כבר למספר מדינות.

מרפאל נמסר: "השימוש במערכת זו בפסגת ה-G7 הוא עדות לשביעות הרצון והביטחון של משרד ההגנה הבריטי במערכת, ומביא לידי ביטוי את היכולות המוכחות ואת הגמישות של המערכת וזאת מתוך ניסיון מבצעי אמיתי בשטח".