במסגרת החקירה שמנהלת היחידה לחקירות סוהרים (יח"ס) בלהב 433 במשטרה, מסר אתמול (שני) מפקד כלא גלבוע, גונדר משנה בן שטרית, עדות פתוחה. בן שטרית מסר את גרסתו בנוגע להתנהלות בבית הכלא ולאירוע הבריחה של ששת האסירים הביטחוניים, והשיב לשאלות הצוות. 

יש לציין כי הוא לא נחקר בפרשה, וכי מדובר בעדות פתוחה בלבד. עוד נדגיש, כפי שציינו ביום ראשון האחרון, כי מהחקירה עד כה לא עולה חשד לשיתוף פעולה של גורמים מסגל שב"ס עם האסירים שנמלטו. כמו כן, לא עולה על פניו חשד לעבירות פליליות, ולא מן הנמנע כי החקירה הפנימית הזו תסתיים מבלי שייחקרו גורמים באזהרה. 

נקודה זו ראויה להבהרה, שכן אם וכאשר יעלה חשד למעורבות פלילית, אזי היחידה תזמן את גורמי הכלא לחקירה באזהרה - מהלך שעד היום לא מתרחש, ועדיין מדובר בעדות פתוחה בלבד. לא מן הנמנע גם שהחקירה תעבור לפן המשמעתי בנציבות שב"ס, ובכל זאת חומרי העדויות יסייעו גם לחקירת אירוע הבריחה המתרחש בשב"ס. 

כפי שציינו אתמול כי מעדויות האסירים וגורמים בשב"ס עולה כי הבדיקות בכלא היו חובבניות ולא נערכו לפי הכללים. במשך כחצי שנה ביצעו האסירים של המנהרה שכללה, בין היתר, גם את החללים הקיימים בעקבות הקונסטרוקציה של הברזל לצד כשלים נוספים, דוגמת אי תשומת הלב לנעשה במסכי הפלזמה בשעת הבריחה, וכל זאת תחת פיקודו של מפקד כלא גלבוע. 

בדומה לנציבה, קטי פרי, גם מפקד הכלא לא מתכוון להתפטר מתפקידו.