לוחם וקצין בצה"ל נפצעו לפנות בוקר (ראשון) באורח קשה בחילופי אש כבדים בין כוחות צה"ל למחבלים בכפר בורקין שבאזור ג'נין. במסגרת פעילות של צה"ל באזור הכפר, חמושים פלסטינים פתחו בירי לעבר חיילי צה"ל במהלך מעצרים שביצעו באזור.

בסך הכל נהרגו חמישה מחבלים באירועים השונים שהתרחשו הלילה באזור. דובר צה"ל מסר כי נסיבות האירוע יתוחקרו כחלק מתחקור המבצע. 

ד"ר האני בחות', מנהל יחידת הטראוומה בבית החולים רמב"ם, הבהיר כי "לא נשקפת סכנה לחייהם על אף שמדובר בפציעות מורכבות וקשות.

"בסביבות 05:30 בבוקר הגיעו אלינו שני הפצועים כתוצאה מפציעות חודרות במקומות רבים בגוף שלהם, שניהם הוגדרו כפצועים קשים ולא יציבים. הם הועברו ישירות לחדר הניתוח, בוצעו מספר ניתוחים בשניהם עד לייצוב שלהם ולאחר מכן הם הועברו ישירות לטיפול נמרץ. צפויים להם עוד ניתוחים בהמשך". 

שר הביטחון, בני גנץ, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "‏צה"ל פעל הלילה ביחד עם השב"כ וכוחות מיוחדים של מג"ב, מול חוליית טרור של ארגון חמאס ומנע הוצאה לפועל של פיגועים. אני מבקש לאחל רפואה שלמה לשני הפצועים מהמבצע ולחזק את משפחותיהם. נמשיך לפעול מול הטרור בכל מקום שינסה להרים את ראשו, ובכל זירה, בכדי להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל".

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, התייחס לאירועי הלילה, ואמר כי מדובר בחמישה אירועים נפרדים הקשורים לאותה פרשיה ולתשתית חמאס שצה"ל נמצא במרדף אחריה ימים ארוכים. לפי תא"ל כוכב, בלילה לפני חצות יצאה יחידת דובדבן במהלך מבצע מעצרים ללכידת מחבל חמוש בעיר ג'נין, והמבצע הזה מסתיים ללא נפגעים, כשהמחבל החמוש ונשקו בידי צה"ל לאחר שנעצר ללא חילופי אש.

כוחות צה''ל בג'נין, ארכיון (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל בג'נין, ארכיון (צילום: דובר צה''ל)

לאחר חצות יצאו כוחות לארבעה מבצעים נפרדים, שניים מהם באזור ג'נין. בבורקין נרשמה פעילות של דובדבן, חילופי ירי במהלכו מחבל חמוש נפצע. המחבל נלכד עם הנשק, ולפנות בוקר מחבל נוסף באותו אזור נהרג בחילופי האש בבורקים מאש הימ"מ ודודדבן.

בגזרה אחרת מול אותה תשתית בקבטיה, כוח של ימ"ס עצר מחבל חמוש ללא נפגעים. האירוע האחרון התרחש בפעילות של הימ"מ באזור הכפר בידו, ונהרגו שלושה מחבלים חמושים אחרים שהיו מבוצרים בבית. תא"ל כוכב הוסיף כי בעקבות האירועים ישנה אפשרות של התפתחות של ירי רקטות מעזה.