ירי מאסיבי נורה במהלך הלילה (בין שבת לראשון) באזור היישוב הבדואי תל שבע ומאזור לקיה. בעקבות כך, מספר קליעים פגעו בבתים ביישוב עומר השקט, מה שעורר זעם וצעקה בקרב התושבים החוששים שכדור תועה יגרום לאסון אצלם ביישוב. 

אורטל להב, המתגוררת בישוב הדרומי, העלתה פוסט בקבוצת היישוב ובו תיארה את הקליעים שפגעו בתריס ביתה. "קמנו לבוקר שבו גילינו שפגעו לנו בבית. לא סתם בבית, אלא בתריס הסלון בגובה הראש. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם אחד הילדים חס וחלילה היה שם". 

אי אפשר להתעלם מהעובדה שביישוב עומר, התושבים כבר התעוררו לא אחת לשמע קולות ירי במסגרת סכסוכים ומאבקים בין חמולות בפזורה או בכפרים הסמוכים אלא, מה שהתרחש במהלך הלילה שבין מוצ"ש לראשון מבחינתם היה שונה בתכלית ומאסיבי הרבה יותר ולכן הפעם הם חוששים הרבה יותר ומשוועים לעזרה. 

"מה לעזאזל צריך לקרות כדי שמישהו יעשה משהו? את 106 זה לא מעניין והמשטרה לא באמת עושה משהו בנדון. אנחנו לא הראשונים ולא האחרונים שזה קורה להם. עד מתי נמשיך לשבת כמו ברווזים במטווח?" כותבת להב בפוסט שלה.

תושב נוסף, אסף טוקר, הוסיף: "קרבות עזים וחילופי אש כבדים ניטשים בשעה בפאתי היישוב הקהילתי עומר בואכה תל שבע. הקרבות כוללים ירי מקלעים וירי נק"ל. איפה אתם ? נפתלי בנט, עמר בר לב, יאיר לפיד, בני גנץ ומשטרת ישראל?".

ראש מועצת עומר, פיני בדש, אמר כי "כמעט כל יום או יום מתבצע ירי מטורף. פעם בתקופה זולג כדור שנוחת בישוב. זה מגיע ממרחקים של שניים או שלושה ק"מ. הלילה היה ירי מאסיבי מכיוון הפזורה תל שבע. לפי מפקד המרחב בבחינה זו בעיה שאני צועק עליה כבר שנים ולצערי אני היחיד שצועק. בכל הרצאה שאני מעביר אני מתריע על מה שקורה כאן".

"התופעה קשה מאד. המשטרה קטנה על היקף הפשיעה וסוג הפשיעה שמתרחשת פה. מדברים על 1,100 שוטרים שמתגייסים לטובת המאבק בפשיעה במגזר הערבי אבל כדי להכשיר שוטר כדי שיהיה מבצעי לוקח שנה ולכן עד לעוד כשנה הגיוס הזה לא ישפיע למעט בדיבורים.  אגב, שלא יבינו לא נכון. הבעיה המרכזית שלנו היא פחות המשטרה אלא הבעיה היא שופטים", הוסיף.

לדבריו, "נדמה שהשופטים מפחדים. איזו ענישה יש פה. מבצעים ירי מרכב והשופט משחרר את החשודים מאיבטין למעצר בית. איבטין זה שני ק"מ על שני ק"מ אז על מה מדברים איתנו. אין הרתעה ואין ענישה. בן אדם יורה מנשק אוטומטי ובית המשפט משחרר אותו כי הוא לא מסוכן לציבור. אני עצמי הותקפתי והוכיתי על ידי בדואי ובערב שוחרר הביתה. כל העצורים ממבצע שומר חומות שוחררו הביתה והאמירה היא שהכל שקט אז למה לעורר מהומות. 

"צריך להבין שבמקרה הנוכחי לא כיוונו אלינו את הירי אלא כאן מדובר בכדור תועה אבל האירוע בבאר שבע מסוף השבוע זה מצביע על מגמה והאירועים במסגרת שומר חומות כוונו בהחלט אלינו, הלינץ' וחסימת הכבישים זה היה עלינו ולא על אף אחד אחר. הכתובת היא לא על הקיר אלא כתובה בכל פינה", סיכם.