יוסי, אביו של הקצין מיחידת דובדבן שנפצע באורח קשה בפעילות צה"ל בכפר בורקין, אמר היום (שני) כי הוא חש שהוא "בתוך סיוט" והבטיח כי לא יעזוב את בית החולים, שם הוא שוהה לצד מיטת בנו, "עד שהוא יעמוד על הרגליים". מצבו של הקצין ושל הלוחם הנוסף שנפצע בהיתקלות עם המחבלים ביהודה ושומרון מוסיף להיות קשה, אך הבוקר חל שיפור במצבם.

האב תיאר את בנו, המאושפז בבית החולים "רמב"ם" בחיפה, כ"ילד של מצוינות וצניעות" וסיפר: "הוא לא הגיע בשבת. זה חלום בלהות, סיוט. היום החזקתי לו היד לפני שנכנס לניתוח, ואני לא מאמין שזה הוא". הוא הוסיף כי בנו "כעס שאישרתי בשבילו שידליק משואה במועצה".

עוד אמר אביו של הקצין: "חינכו את הילדים למצוינות, להיות ביחידות המובחרות. עם כל הדאגות אנחנו הכי גאים בהם. אם אתה מחנך בדרך מסוימת, אתה לא יכול להגיד לו ללכת להיות ג'ובניק. כששמענו שהוא חתר למגע עם המחבל זה לא הפתיע אותנו".

שר הביטחון בני גנץ ביקר את הקצין והלוחם שנפצעו ובתום הביקור כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ביקרתי היום את סרן ד׳ ורס׳׳ל י׳ מיחידת דובדבן, שנפצעו אתמול בפעילות המבצעית לסיכול חולית הטרור של חמאס. שמחתי מאוד לשמוע על השיפור במצבם הרפואי. אומץ ליבם של הלוחמים מנע פגיעה באזרחי ישראל ואני מצדיע להם על כך. נמשיך להתפלל לרפואתם השלמה".

בני גנץ ביקר את הקצין והלוחם מדובדבן (צילום: תקשורת שר הביטחון)
בני גנץ ביקר את הקצין והלוחם מדובדבן (צילום: תקשורת שר הביטחון)

ההיתקלות בה נפצעו שני החיילים אירעה בכפר בורקין אתמול לפנות בוקר. מחבל פתח באש לעבר כוח דובדבן, ככל הנראה מחצר ביתו. שני הלוחמים, מפקד פלגה וקשר, נפצעו במהלכה, ובסבירות גבוהה נפגעו מירי צה"לי שכוון לעבר החמוש. ההערכה היא כי למרות שהמחבל היה זה שפתח באש ראשון, הוא לא פגע במפלג ובקשר וכל הקליעים שפגעו בהם הם מירי כוחותינו.