כלי טיס בלתי מזוהים תקפו הלילה (בין שני לשלישי) בסיס בסוריה בו פועלות מיליציות הנתמכות על ידי איראן, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדיווח, הבסיס ממקום במחוז דיר אל-זור שבמזרח המדינה, סמוך לגבול עם עיראק, שם הרחיבה טהרן את נוכחותה הצבאית בשנה האחרונה. 

לדברי תושבי ומקורות צבאיים, התקיפות היו מדרום לעיירה מיאדין לאורך נהר הפרת, שהפך לבסיס מרכזי לכמה מיליציות שיעיות, בעיקר מעיראק, מאז שדעאש יצא מהמדינה לפני כמעט ארבע שנים.

לוחמי מיליציה שסיירו ברחובות קיבלו הוראה להישאר בכוננות מוגברת, ותושבים העידו כי נשמעו פיצוצים וראו אמבולנסים מגיעים למקום: "לוחמים מבוהלים קראו להולכי רגל ולמכוניות לפנות את מרכז העיר והרחובות הראשיים סביבו", אמר אחמד אל -שווי, אחד התושבים לרויטרס בהודעת טקסט.

בתוך כך, לא דווח על המתקפות בתקשורת הסורית, שמכחישה כי אלפי לוחמי מיליציות שנתמכות על ידי איראן פרוסים בחלקים נרחבים ברחבי המדינה.

לצד זאת, ראש הממשלה נפתלי בנט נאם אמש במושב העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. בדבריו התייחס בנט לנושא האיראני ולצורך לרתום את הקהילה הבינלאומית נגד איראן, לצד המאבק במגפת הקורונה. גורם בפמליית ראש הממשלה אמר כי בנט כתב את הנאום בעצמו. 

את החלק העיקרי של נאומו הקדיש בנט לנושא איראן. "ישראל, פשוטו כמשמעו, מוקפת על ידי חזבאללה, מיליציות שיעיות, הג'יהאד האסלאמי וחמאס. ארגוני טרור שחותרים לשלוט במזרח התיכון ולהפיץ את האסלאם הקיצוני ברחבי העולם. הם זוכים למימון, לאימונים ולנשק מצד איראן. מטרתה הגדולה של איראן ברורה לחלוטין לכל מי שעיניו פקוחות: איראן חותרת לשלוט באזור והיא חותרת לעשות זאת תחת מטריה גרעינית"