ברקע ההחלטה שלא להקים שדה תעופה בעמק יזרעאל: בצה"ל דוחים את החלופה בדרום

עמדת צה"ל הוצגה בפני הדרג המדיני, בעוד הסיבות לכך הן שבמידה וירצו להקים שדה תעופה בנבטים יהיה צורך לפנות משם טייסות ואמצעים בעלויות של מיליארדים

טל לב רם צילום: אבשלום ששוני
מטוסי חיל האוויר תרגיל “Blue flag"
מטוסי חיל האוויר תרגיל “Blue flag" | צילום: מרק ישראל סלם
2
גלריה

עוד עולה כי במידה ויוקם שדה תעופה במיקום זה המטוסים האזרחים יעברו מעל לדימונה והאתרים האסטרטגיים שם, המרחב האווירי של חצרים יפגע בצורה משמעותית וכן מגבלות נוספות הקשורות לכיפת ברזל.

נמל תעופה בן גוריון
נמל תעופה בן גוריון | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בשורה התחתונה, בחיל האוויר ובצה"ל סבורים כי הקמת שדה תעופה אזרחי בנבטים אינו מעשי, ולמעשה בכך לפחות מבחינת צה"ל זה סוגר את הגולל על אפשרות נוספת באזור הדרום.

בצה"ל סבורים כי המדינה צריכה להחליט האם יש צורך בשדה תעופה נוסף ואם התשובה היא חיובית אז המקום הנכון מקצועית הוא בצפון בלבד, כאשר מלבד האפשרות של רמת דוד שנפלה יש אפשרויות נוספות שניתן לשקול.

תגיות:
צה"ל
/
שדה תעופה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף