בעקבות תאונת כלי השייט המסווגים במהלך אימון בקומנדו הימי שפורסמה לראשונה במעריב, ננקטו שורת צעדים פיקודיים בשייטת. קצין לוחם בדרגת רב סרן שפיקד על אחד מכלי השייט ואחראי לתחום המקצועי ביחידה, הודח מתפקידו ביחידה ויוצב בתפקיד אחר מחוץ לקומנדו הימי בזרוע הים.

נוסף לו, מפקד האימון, קצין לוחם בתפקיד סרן, ננזף פיקודית על ידי מפקד השייטת. מפקד כלי השייט הנוסף, קצין בדרגת סגן שהיה מעורב בתאונה, לא ימלא משימות פיקודיות בהם נדרש לפקד על כלי שייט מבצעי במשך שלושה חודשים, עד לחינה מחודשת לחזרתו לפיקוד על כלי השיט המבצעיים של היחידה.

לפני יותר משבועיים, כפי שדיווחנו ב"מעריב", במהלך אימון מסכם של לוחמים ותיקים ביחידה, התרחשה התאונה שבה לא היו נפגעים, אך נגרם נזק כבד לכלי השייט. במהלך האימון, עת היציאה למשימת האימון, אחד הכלים עליו פיקד הקצין בדרגת רב-סרן, שהודח למעשה מהיחידה, התנגש בעוצמה בכלי שייט אחר.

מהתחקירים המבצעיים עלה כי באירוע אירעו שגיאות פיקודיות ומקצועיות. ההחלטה להחמיר יותר בעונשו של הקצין בדרגת רב סרן שמעבר היותו לוחם ביחידה, הוא גם אחראי על התחום המקצועי הקשור לכלי השייט המבצעיים בקומנדו הימי. בנוסף, עלה כי לצד טעויות מקצועיות שביצע, גם חרג מהנוהלים המקצועיים המחייבים נתון שסווג כתקלה וכעבירת משמעת. לכן, בהתאם לכך הוחלט להחמיר בעונשו.

כפי שפרסמנו במעריב, לאחר התאונה הזו ובעקבות רצף של אירועי בטיחות בהם גם שני אירועים חמורים בפלגה הטכנית בשייטת 13, בהם נפצע חייל קשה בעקבות שריפה באחד מכלי השייט במהלך טיפול שגרתי ובאירוע אחר, נקטעה אצבע של חיילת, הוחלט על עצירת האימונים למשך שבוע לטובת לימוד והפקת לקחים בתחומי הבטיחות והשגרה ביחידה המובחרת.

על האירועים הללו, לצד התחקיר הפיקודי, מתנהלת חקירת מצ"ח. כשזו שתסתיים, מסתמן כי ינקטו גם במקרים הללו צעדים פיקודיים. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בעקבות תאונת כלי השיט בשייטת 13 נערך תחקיר, שמסקנותיו כללו המלצה על נקיטת צעדים פיקודים כלפי המעורבים". כמו כן, התחקיר הוצג אתמול למפקד זרוע הים, האלוף דוד סלמה, שאישר את הצעדים הפיקודיים.