פרשה חמורה וחריגה בצה"ל, כאשר קצין בדרגת סגן אלוף נעצר שלשום בחשד לביצוע עבירות מין ופגיעה בפרטיות של חיילות ומשרתות קבע ביחידתו.

מעצרו הגיע לאחר שנחשף כי במשך תקופה ארוכה הוא תיעד בסתר חיילות במגורי הבנות ביחידה. מסתמן כי הקצין הבכיר עשה שימוש בציוד צילום שככל הנראה שתל במגורי הבנות. ככל הידוע ברכבו של הקצין נמצאו ציוד אלקטרוני וראיות שקושרים אותו למעשה הפלילי החמור.

הקצין אף חשוד בכך שבדרכי מרמה העביר לטלפון הנייד שלו תמונות אינטימיות של חיילות ששירתו תחת פיקודו. אתמול הוארך מעצרו בשבוע, לצורכי המשך החקירה שמתנהלת בפרשה החמורה.

בשל העובדה כי החקירה נמצאת בעיצומה חלות עליה מגבלות פרסום, ובהתאם להחלטת בית הדין הצבאי שמו ופרטיו המזהים של הקצין, כולל היחידה שבה בוצעו המעשים שבהם הוא חשוד, אסורים בשלב זה בפרסום. על פי ההערכות פרטים אלה יותרו לפרסום בהמשך.

החקירה עצמה החלה בעקבות תלונה של אחת החיילות ביחידה, שחשדה כי חיילות במגורי הבנות מצולמות באופן אסור. בשלב הזה אין חשד או עדות לכך שהתמונות הופצו ברבים על ידי הקצין הבכיר, אך כאמור מדובר בפרשה חמורה מאוד, כאשר חריגותה בכך שמדובר בקצין בדרגה גבוהה ובעל תפקיד משמעותי באותה יחידה שבה בוצעו העבירות שבהן הוא חשוד.

בשלב הזה אין חשודים נוספים בפרשה, ועל פי הערכות הוא פעל לבדו. בצה"ל אישרו את הפרטים והחשדות החמורים המיוחסים לקצין, ומדובר צה"ל נמסר כי בשלב זה לא ניתן למסור פרטים נוספים בשל החקירה שנמצאת בעיצומה.