משפחתו של אלי קיי, שנרצח היום (ראשון) בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים, ספדה לו והודתה על התנחומים. "המומים וכואבים. אלי אהב את המדינה, כל רצונו היה לשרת את מדינת ישראל", מסרו. הלווייתו של בן ה-26 ממודיעין תתקיים מחר בבית העלמין גבעת שאול.

"אלי נפל כגיבור, בצורה הכי מתאימה לו", אמר אחיו חנן. "כל דבר שעשה הוא עשה בשיא הרצינות, אם זה לעלות לארץ, הזמן שלו בישיבה או כשהיה מצטיין קורס מ"כים, העבודה שלו בשומר החדש. הוא החליט לגור בעוטף עזה על הגבול. בתקופה האחרונה הוא ישן בממ"ד".

אחיו הבכור, כתריאל, התחתן לפני כמה שבועות. "מישהו חשב שלא כדאי שיילך לעבודה", ספד גם הוא. "אלי היה החבר הכי טוב שלי, פשוט בן אדם מדהים. נשמור על ראש גבוה ונהיה שמחים, הוא לא היה רוצה שנהיה עצובים. הוא מת בעד ארצנו".

אלי עבד כמדריך הסברה ברחבת כותל המערבי. הוא עלה לבדו לישראל ב-2016 כדע לשרת בצה"ל ושובץ בגדוד 202 בחטיבת הצנחנים. לפני פחות משנה משפחתו הגיעה לישראל בעקבותיו ובעקבות אחיו, ומצאה בית במודיעין.

לאחר השחרור מצה"ל, אלי הצטרף לתכנית "מאהל ומגדל" של השומר החדש בקיבוץ נירים. "המומים וכואבים קיבלנו את הבשורה על הרצח המתועב של אלי", מסרו בארגון. "בקיבוץ מצא קהילה תומכת ועשייה משמעותית, כפי שסיפר בעבר. הוא היה מוזיקאי מוכשר והביא איתו אור לכל מקום שהגיע. עם סיום התכנית אלי אף נשאר לרכז את התכנית והוביל קבוצה של משוחררים ומשוחררות בעבודה החקלאית בתכנית. איבדנו בחור ערכי, ציוני, מלח הארץ שהגיע לישראל מתוך שליחות אמיתית".

הפיגוע אירע הבוקר בסמוך להר הבית, כשמחבל ירה למוות באלי כשהיה בדרך למקום עבודתו, ופצע שלושה בני אדם נוספים. שוטרים הגיעו למקום תוך זמן קצר וירו במחבל למוות. אלי פונה לבית החולים הר הצופים בעיר עם פגיעת ראש קשה תוך כדי פעולות החייאה, ושם נקבע מותו.