הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, התארח הערב (שלישי) באירוע חנוכה בבסיס בה"ד 6, בו התרחשה הפרשה שנחשפה ב"מעריב" לפיה סגן-אלוף דן שרוני חשוד כי תיעד עשרות חיילות במצבים אינטימיים במשך תקופה בת 11 שנה, ובעקבות כך הודח מתפקידו כמפקד בית הספר לנהיגה בבה״ד 6. כוכבי הדליק נרות חנוכה בבסיס בצוותא עם רס"ל אור נחמיה, שהייתה זו שהתלוננה נגד שרוני והביאה לחשיפת הפרשה.

"אני מאוד מזדהה אתכן ורוצה לחזק אתכן. זהו מקרה פסול, חמור ומגונה, והוא מהווה חרפה לכל אדם וחרפה כפולה, כאשר מדובר בקצין ומפקד. כל צורה של פגיעה מילולית, פיזית או פגיעה בפרטיות היא חמורה ביותר ולא מקובלת. קבענו במקרים מהסוג הזה עקרון של ׳אפס סבלנות׳ ולראייה לכך, הקצין נעצר, הושעה, הודח ויעמוד למשפט בבית הדין", אמר כוכבי. 

"אני רוצה לומר לכן שאנחנו עושים מאמצים גדולים בכדי ליצור אווירה של ביטחון בכל יחידות צה״ל, דרך הטמעה ולימוד, ביקורות ומנגנונים לעידוד הדיווח. בשבוע הבא נעשה ׳עצור פעילות׳ בכל הצבא וכולנו נעסוק בהגברת המודעות ובאופן בו צריך לטפל במקרים מסוג זה. אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו ולהביע הערכה רבה לרב-סמל אור ולהגיד לך שביצעת פעולה נכונה ואמיצה, את מהווה דוגמה ומופת. אני מחזק את כל הבנות האחרות ומאחל שנתחזק מהאירוע הזה, ולכן כמפקדות ולנו בצה"ל כולו תפקיד חשוב בכך", הוסיף.

רס"ל נחמיה אמרה: "זה נס שחשפנו את המקרה בחג בחנוכה. אני רוצה לאחל לכל הבנות שנפגעו שהנרות שאני מדליקה עכשיו יאירו את המשך הדרך שלהן. אנחנו נעבור את הכל ותמיד יישאר לכולנו ביחד אור בקצה המנהרה".

סגן אלוף דן שרוני בבית הדין בקריה (צילום: אבשלום ששוני)
סגן אלוף דן שרוני בבית הדין בקריה (צילום: אבשלום ששוני)

בתוך כך, לשכת הרמטכ"ל פרסמה היום כי בשבוע הבא ייערך "יום עצור מטכ"לי" בנושא "האדם יקר" - יום בו יתקיימו שיחות עם כלל המשרתים, בעקבות האירועים האחרונים שהוגדרו כ"לא עומדים בקנה אחד עם ערכי צה"ל".

באיגרת שפרסמה לשכת הרמטכ"ל נכתב: "נמצה את הדין עם כל מי שכשל ונפעל להרחקתו מהצבא, ובמקביל נעטוף ונתמוך בנפגעות ובנפגעים".

עוד נכתב: "יש לקיים שיח פיקודי בכלל יחידות צה"ל אשר יתמקד בכבוד האדם ובאחריות צה"ל ליצירת מרחב שירות בטוח ומכבד, לכלל המשרתות והמשרתים".