תקרית חמורה התרחשה הבוקר (שישי) באום אל פאחם במהלך פעילות מג"ב בנקודת חיכוך בין שתי משפחות. הלוחמים הבחינו ברכב עם שני חשודים, ומיד כשהם זיהו אותה - האיצו את מהירות הנסיעה, הסיטו את הרכב לכיוונם ופגעו בהם. תוצאה מהפגיעה לוחם אחד נפצע באורח קל עד בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי בהלל יפה, לוחם נוסף נפצע באורח קל וטופל במקום.

לוחמי מג"ב ביצוע ירי לעבר הרכב, כתוצאה מהירי חשוד אחד נפגע ופונה באורח אנוש לבית החולים העמק ובהמשך נקבע מותו. החשוד השני שהיה ברכב נפצע באורח קל, קיבל טיפול רפואי במקום ונעצר לחקירה במשטרת ישראל. החשודים הם בני המשפחות הנמצאות בסכסוך. 

האקדח שנמצא ברכב (צילום: דוברות המשטרה)
האקדח שנמצא ברכב (צילום: דוברות המשטרה)

בחיפוש של הלוחמים ברכב נתפס אקדח עם מחסנית, כדורים וכפפות. חבלן משטרה ושוטרי הזיהוי הפלילי הגיעו למקום זיכו את הזירה ואספו ממצאים. מסתמן כי הרקע לאירוע הינו פלילי, מדובר בחשודים המוכרים למשטרה בתחום סכסוכי המשפחות בעיר.

לאחר האירוע, המפכ"ל יעקב שבתאי שוחח עם מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן ועם הלוחם שנפצע באירוע. לאחר השיחה המפכ"ל מסר: ""האירוע הבוקר לא ירתיע אותנו מלהמשיך ולפעול בנחישות אל מול ארגוני הפשיעה והעבריינים בחברה הערבית. לשוטרים סמכות לפעול עם כל האמצעים שעומדים לרשותם בכדי לסכל ניסיונות לפגוע בהם ובאזרחים. בפעילותם מנעו הבוקר השוטרים והלוחמים עוד אירוע ירי בהמשך לאירועים אמש. אנו מתגברים בכוחות גדולים את גזרת אום אל פחם ונערכם לכל תרחיש".

ללוחם אמר המפכ"ל כי "אני מגבה אתכם ומחזק את ידיכם על התגובה המהירה והנחושה אל מול הניסיון לפגוע בכם".

השר לביטחון פנים עמר בר לב הגיב לאירועים ואמר: "לוחמי מג״ב ושוטרי משטרת ישראל פועלים מאתמול באום אל-פחם כנגד גורמים עברייניים החושבים שהחוק בידיהם. כך גם לפני שעה קלה כשרכב פרץ מחסום, ניסה לפרוץ נוסף ודרס ופצע שני לוחמים שהשיבו מיידית בירי לעבר הרכב, פגעו בשני חשודים, עצרו אותו ותפסו אקדח בתוכו. ‏משטרת ישראל לא תתכופף ולא תרתע". 

מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר אמר ההערכת המצב בזירת האירוע כי "המשטרה נמצאת עם כוחות גדולים בעיר אום אל פאחם בעקבות אירוע הרצח והפרות הסדר שהתרחשו אמש. אנחנו רואים את האירועים בחומרה ופועלים באפס סבלנות והמטרה שלנו היא להחזיר את השקט לעיר ולהביא את הפורעים למעצר".

סופר המשיך ואמר כי "כך פעלנו בכל שעות הלילה. כחלק מההיערכות הוצבו כוחות בחסימות בעיר והבוקר רכב חשוד פגע בלוחמי מג"ב שהגיבו בירי ולמעשה מנעו בגופם אירוע פלילי חמור כנגד תושבים. השוטרים פעלו בלילה וגם כעת בנחישות ואומץ בביצוע המשימה. נמשיך לפעול בכוחות גדולים על מנת לשקט בעיר. מאחל רפואה שלמה ללוחמים".  

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן הגיע גם הוא ואמר ללוחמים: "אני נותן לכם גיבוי מלא ותומך בכם, פעלתם כנדרש תוך גילוי נחישות וחתירה למגע. לוחמי החיל פועלים בכל הגזרות ובכל זמן נתון בכוחות גדולים ומקצועיים שערוכים לכל תרחיש".

עוד אמר כהן כי "אנחנו נמשיך להגיב במלוא העוצמה והנחישות בדיוק כפי שהיה באירוע הבוקר בכדי לתת ביטחון ושירות לאזרחים ולמנוע פגיעה בחיי הלוחמים והשוטרים. בפעילות שלכם מנעתם את האירוע הבא והגנתם בגופכם על אזרחי המקום. נמשיך לפעול למתן שגרת ביטחון וחיים נורמטיביים לאזרחים בשגרת יומם בדיוק כפי שהם מבקשים ומצפים מאיתנו."

המשטרה עצרה אתמול בלילה שני תושבי אום אל פחם בחשד למעורבות בירי שבוצע אתמול בערב בעיר. כוחות משטרה גדולים נכנסו הערב למתחם בתים בעיר עם קבלת דיווח על שמיעת ירי ושריפת בתים. במהלך כניסת הכוחות הותקפו השוטרים על ידי הפורעים במקום והם פוזרו באמצעות אמצעים לפיזור הפגנות.

במהלך סריקות שבוצעו במתחם נעצרו שני תושבי העיר בחשד למעורבות בביצוע הירי. היום יובאו החשודים לדיון בבית המשפט בחדרה בבקשה להאריך את מעצרם.

תושבים מקומיים קושרים את האירועים לתגובה לרצח שאירע באותו הבוקר בעיר. בשעות הבוקר נורה למוות צעיר בן 30 בעת שנסע עם רכבו. אדם נוסף שהיה בסמוך לו נפצע באורח קשה.  

בתוך כך, אתמול פורסם במעריב סופהשבוע כי קצינים ולוחמים במשמר הגבול (מג"ב), טענו שהם נאלצים להתמודד עם המגזר הערבי במחוז הדרומי, כי המשטרה לא מעניקה להם את הגיבוי הנדרש, ואף דורשת מהם שלא להגיב על התנהלות אלימה מצד עבריינים.

לטענתם, המשטרה אף מונעת מהם לבצע מעצרים כאשר הם מותקפים או כאשר הם חשים שכבודם נרמס. "המשטרה בסכנה", אומרים הקצינים והלוחמים בשיחה עם "מעריב". אותם גורמים אף מחזיקים בידיהם סרטונים שבהם נראים חבריהם מותקפים על ידי גורמים שונים.