עמוס ידלין, לשעבר ראש אמ"ן ועמית בכיר באוניברסיטת הרווארד, התייחס היום (שישי) בראיון לניסים משעל ברדיו 103FM לאיום הגרעין האיראני. ידלין אמר כי "המרחק של האיראנים לפצצה הוא חודש חודשיים".

"ראש הממשלה נפתלי בנט צודק, אין ספק שאיראן משתמשת בגרעין ככלי למשא ומתן", אמר ידלין. לדברי הבכיר, היכולת של ישראל להשפיע על חמשת המעצמות לעזוב את המשא ומתן היא מאוד מאוד נמוכה. "הגענו למצב שכל החלטה בווינה תהיה לא טובה עבור ישראל", המשיך והסביר. 

עוד אמר ידלין כי "ישראל צריכה להכין את האופציות שלה בכדי לעצור את התוכנית". הוא טען כי האופציות לא חייבות בהכרח להיות בתחום הצבאי: "יכול להיות חשאי או סייבר. ישראל צריכה להתחיל ולהסתכל על קבוצת הנשק האיראני, כי בטהרן התקדמו מאוד, ויכול להיות שנתקשה לעצור את מסלול העשרת האורניות". עם זאת, הוא הדגיש כי "בשביל נשק גרעיני, צריך להסתכל גם על קבוצת נשק שתהפוך את אותו אורניום מעושר לפצצה".

ידלין סיכם ואמר: "כשתקפנו את הכור בעיראק האמריקאים לא ידעו בכלל ופשוט עשינו את זה. יש מספר רמות של תיאום עם האמריקאים. האיראנים קרובים לקו האדום שאם יחצו אותו - נצטרך לתקוף, וישראל יכולה לתקוף גם בלי גיבוי אמריקאי".