ראש הממשלה נפתלי בנט קיים היום (שישי) התייעצויות לאור האירועים האחרונים באום אל פאחם. רה"מ גיבה את פעילות כוחות הביטחון בשטח, והנחה למקד מאמץ באכיפת החוק ע"י עיבוי משמעותי של הכוחות. עוד הנחה רה"מ לקיים שיח עם מנהיגי החברה הערבית במטרה להרגיע את הרוחות.

עוד מסר בנט כי הוא "מגבה את השוטרים בשטח, שפועלים בתנאים לא קלים על מנת להעניק לכולנו ביטחון". עוד השתתפו בהתייעצויות השר לביטחון פנים עמר בר לב, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, ראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל) אייל חולטה, המזכיר הצבאי לראש הממשלה אבי גיל וגורמים נוספים.

במקביל, השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, שוחח בטלפון עם ראש עיריית אום אל-פחם, ד״ר סמיר מחאמיד. "קיימתי זה עתה שיחה עם ראש עיריית אום אל-פחם, ד״ר סמיר מחאמיד במטרה לברר אם ישנן פעולות נוספות שיש לעשות להרגעת הרוחות בעיר ולעצירת ההתדרדרות האלימה. ראש העיר עדכן אותי שוועדת הסולחה המקומית והוא פועלים ביממה האחרונה ללא הרף לבלימת ההתדרדרות. ראש העיר ד״ר מחאמיד נמצא בקשר רציף עם מפקד המשטרה המקומי. עדכנתי אותו שאני זמין לרשותו לכל מה שנדרש או שידרשו  למשימה זו", כתב.

כוחות מג''ב בזירת אירוע הדריסה באום אל פאחם (צילום: דוברות המשטרה)
כוחות מג''ב בזירת אירוע הדריסה באום אל פאחם (צילום: דוברות המשטרה)

בתוך כך, המפכ"ל יעקב שבתאי שוחח עם מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן ועם הלוחם שנפצע באירוע הדריסה הבוקר באום אל פאחם. לאחר השיחה המפכ"ל אמר: "האירוע הבוקר לא ירתיע אותנו מלהמשיך ולפעול בנחישות אל מול ארגוני הפשיעה והעבריינים בחברה הערבית. לשוטרים סמכות לפעול עם כל האמצעים שעומדים לרשותם בכדי לסכל ניסיונות לפגוע בהם ובאזרחים. בפעילותם מנעו הבוקר השוטרים והלוחמים עוד אירוע ירי בהמשך לאירועים אמש. אנו מתגברים בכוחות גדולים את גזרת אום אל פחם ונערכם לכל תרחיש".

שבתאי מסר באופן אישי ללוחם הפצוע: "אני מגבה אתכם ומחזק את ידיכם על התגובה המהירה והנחושה אל מול הניסיון לפגוע בכם".

המפכ"ל גם ערך הערכת מצב מיוחדת במרחב מנשה, סמוך לאום אל פאחם, בסיומה מסר: "אני רוצה לומר שוב שאני מגבה את הפעילות המהירה והנחושה של הלוחמים שמנסיבות האירוע עולה שלא הייתה להם ברירה אלא להגיב בירי אל מול הסכנה שחשו לחייהם. כשאני מדבר על הרתעה אני מדבר על התקפיות ועל חתירה למגע מול כל מי שמבקש לפגוע בשלום הציבור ובוודאי שבחייהם של אזרחים ושוטרים". 

"אני מתרשם מההיערכות המבצעית של המחוז בסיוע היחידות והגורמים הארציים בדגש על פריסה גדולה של לוחמי מג"ב ושוטרי יס"מ.  הפעילות הבוקר הוא תוצאה ישירה לכמות הכוחות הגדולה שאנו משקיעים כאן ולעירנות של השוטרים כאשר אנחנו גם בדריכות בשאר הגזרות ברחבי הארץ שעלולות להיות מושפעות מהאירועים. לצד ההנחיות שניתנו כאן בהערכת המצב אני רוצה שוב לסיים בחיזוק ידיהם של כל שוטרי משטרת ישראל שבחודשים האחרונים ניצבים בגבורה מול הפשיעה החמורה והטרור", סיכם המפכ"ל.