שר הביטחון לשעבר, משה בוגי יעלון, שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לפיגוע הדריסה שהתרחש הלילה במעבר תאנים: "אנחנו בעיצומו של גל טרור יחידניים חדש. זה מלובה על ידי החמאס ברשתות, יש פה אווירה, יש פה חיקוי- רואים קווי דמיון בין מה שקורה בחודשיים האחרונים לבין 'אינתיפאדת היחידים'".

"יש דברים באווירה וברשת. בן ה־16 שדרס הבוקר 'תודלק' ברשת בהסתה וקיבל החלטה לבצע פיגוע. זה נכון לגביי הדוקרים ולגביי אחרים", הסביר.

בהמשך דבריו, התייחס יעלון להתנהלות ישראל אל מול ארה"ב בנושא הגרעין האיראני: "אין ספק שהאיראנים מייצרים איום משמעותי במזרח התיכון, מהבחינה הזו אסור שמדינת ישראל תתייצב כראש החץ, ולכן לשמוע את ראש המוסד שאומר שאנחנו מתחייבים שלא יהיה גרעין לאיראן, אז מה אתה עושה בזה? אתה פתור את האמריקאים מאחריות? את המדינות האחרות שמנהלות את המשא ומתן?".

לטענתו, ההתבטאות של ראש המוסד ברנע היא טעות, "אני לא מבין אותה, אבל אני לא מבין גם את החשיפה של הדברים שטוב היה אם היינו מתאמים אותם גם אם אנחנו לא מסכימים. יהיה נכון להפסיק את מה שנתניהו הנהיג פה מ־2015. אם כל הכבוד לישראל, טוב שנהיה מתואמים עם ארה"ב".

"מאז מה שקרה בקונגרס הופסק התיאום הביטחוני עם האמריקאים, והטעות השנייה הייתה ב־2018 כי אם זה נכון שנתניהו שכנע את טראמפ לנטוש את ההסכם בלי לתכנן תוכנית אחרת ובזה לפרק קואליציה שנבנתה בעמל רב והיינו שותפים לזה", המשיך. 

כשנשאל האם ראש הממשלה נפתלי בנט מגייס את דפוסי הפעולה של קודמו בתפקיד, בנימין נתניהו, השיב יעלון: "אני מקווה מאוד שלא. מקווה שהשיקולים המדיניים אסטרטגיים יגברו על השיקולים הפוליטיים. במצב הנוכחי אנחנו נמצאים בצומת מאוד חשובה וצריכים לגבש עם האמריקאיים קואליציה ולמעשה, ללמוד מהניסיון ההיסטורי".

"אני מקווה שיש אוזן קשובה גם במשרד ראש הממשלה וגם במערכת הביטחון ומקווה שהם מבינים וינצלו את הזמן בו האיראנים מנסים למשוך זמן בכדי להיות מתאומים יותר עם האמריקאים בלי מחלקות פומביות שמזיקות לנו", הוסיף.

על האפשרות של פצצה גרעינית, אמר שר הביטחון לשעבר: "את המשטר הזה כבר פעמיים הבאנו אל הדילמה - פצצה או הישרדות והם בחרו בהישרדות. אפשר לגייס את מדינות ערב, גם רוסיה לא רוצה את איראן גרעינית, בכל מה שקשור לסין אפשר לטפל בצורה אחרת, וזה לא אבוד".

"צריך להביא את המשטר הזה שוב לדילמה פצצה או הישרדות, המשך פעילות חתרנית או הישרדות, ואני משוכנע שהם יגיעו לדילמה הזו ויהיו בבידוד מדיני עם סנקציות כלכליות קשות ואופציה צבאית אמינה", הבהיר. 

בהמשך דבריו, התייחס למחלוקות האישיות שלו עם הממשל האמריקאי: "הם לא מגיבים על תקיפות של מילציות איראניות נגדם. אתה לא מגיב אתה משדר חולשה. מה קרה? תגיבו. תפגעו בהם".

בסיום, השיב לשאלה האם לישראל יש כוח צבאי להתמודד מול איראן: "אני לא נכנס לדיון הזה באופן פומבי, אבל לא יכול להיות שלמדינת ישראל לא תהיה אופציה. לא נכון לעסוק בזה. אלו נושאים בליבם של הביטחון הלאומי ואני לא מפטפט הזה".

על הביקורת על בנט בהשוואה להתנהלות נתניהו אמר יעלון: "זה קשקוש. שמענו ליגה אחרת ושלנתניהו אין תחליף, אבל העוצמה של ישראל לא נשענת על איש אחד, אנחנו בצד הנכון של המשוואה. מעמדה של ישראל לא נשען על איש אחד וצריך להשתמש בעוצמה הזו באופן נכון -זה האתגר איתו צריך להתמודד ראש הממשלה נפתלי בנט".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm