עיתון "הטהרן טיימס" פרסם הבוקר (רביעי) אזהרה למדינת ישראל תחת הכותרת "רק צעד שגוי אחד", כשלצידה מפת מטרות אשר לטענתם נמצאות תחת טווח ידה של איראן. תא"ל במיל' ירון רוזן, לשעבר ראש מטה הסייבר בצה"ל, שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM בנושא.

"צריך לקחת ברצינות את האיראנים. באופן כללי אנחנו בתקופת מו"מ על הסכם גרעין, וטבעי שהצדדים משתמשים במילים, אבל יותר חשוב זה המעשים. זה חלק מהמו"מ. שני הצדדים נבחנים סביב השולחן ואח"כ הולכים הצידה ונבחנים במילים", פתח תא"ל רוזן את דבריו.

"אנחנו נמצאים במערכה ארוכת שנים, ארבעה עשורים מול המשטר האיראני - יצואן הטרור והטילים מספר 1 בעולם ומדכא העם האיראני, ויצרן חוסר היציבות האזורי הגודל ביותר. הנחישות שלנו נבחנת בכל הממדים ומה שקובע בתקופת מו"מ זה אמינות האיום. זאת אומרת מילים זה נחמד, אבל אמינות האיום ויכולת הפעולה", הוסיף.

"יכולת הקרנת הכוח של צה"ל ומדינת ישראל שונה בין המעגל הראשון למעגל הרחוק. במעגל הראשון ישראל צריכה ופועלת בנחישות מול כל שינוי מול כל נשק מסוכן. ראינו את התקיפה של הנשק הכימי בסוריה וכל נשק בלתי קונבנציונלי, הכור הסורי וכו'. מערכת הביטחון צריכה לפעול במערכה שבין המלחמות ללא הרף כדי לא לאפשר למשטרים מטורפים בסביבה יכולת", המשיך רוזן.

עוד אמר תא"ל רוזן: "באיראן יודעים טוב מאוד שיש לישראל יכולת פעולה. במעגל הרחוק, עפ"י מקורות זרים, ישראל פועלת יחד עם בנות בריתה בעלות בריתה, ובעלות הברית ובנות הברית מתרחבות. יש לנו יותר ויותר מדינות וגורמים בסביבה, איראן, לכל כיוון שהיא מסתכלת, היא רואה בנות ברית, בין השאר גם של ישראל, וזה דבר שטוב וחשוב לישראל".

"היא יכולה לתקוף את תוכנית הגרעין, אין ספק שהם לוקחים ברצינות מאוד את האיום של ישראל, גם היום. זה לא עניין של כסף, זה עניין של מיקוד היערכות ופעולה עם בעלות ברית. מעבר לצרכים שלנו. זו לא רק בעיה של ישראל. ארה"ב צריכה לטובת המו"מ אותנו חזקה, ישראל צריכה להיות חזקה ותקיפה ופועלת גם מעל השולחן", המשיך.

"צה"ל, מדינת ישראל, יפעלו בכל הממדים כדי לתקוף את תוכנית הגרעין האירנית במידה ויוחלט על כך בדרג המדיני, זו פעולה אפשרית, ההישג שלה יהיה מסוים, יכול להיות שמוגבל, אבל שני הצדדים נמצאים תחת המו"מ וצריך להיות אמינים באיומים שאנחנו מפעילים כנגד הצד האיראני שהוא נחוש ומטורף בפני עצמו", סיים רוזן את דבריו.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm