מסר ישיר: הגנרל האיראני גולאם עלי ראשיד, אמר היום (שני) במהלך אימון צבאי כי טהרן תגיב בצורה "מוחצת" נגד כל תקיפה ישראלית, כך על פי סוכנות ידיעות מקומית. 

"אם ישראל תבצע תקיפה נגד איראן, הכוחות שלנו יתקפו מיד את כל המרכזים, הבסיסים, הנתיבים והמרחבים שישמשו לביצועה", אמר ראשיד. 

בתוך כך, אתמול דווח ב"ניו יורק טיימס" כי גורמי ביטחון ישראלים בהווה ובעבר מטילים ספק ביכולת הישראלית לתקוף ולעכב או להשמיד את תוכנית הגרעין האיראנית. זאת, למרות האיומים הישראלים להשמיד את תוכנית הגרעין של איראן במידת הצורך, בצל שיחות הגרעין בווינה בין איראן למעצמות. 

לפי הדיווח, כמה בכירים ומומחים בצבא הישראלי בהווה ובעבר אומרים שלישראל אין את היכולת לבצע תקיפה שעלולה להרוס, או אפילו לעכב משמעותית, את תוכנית הגרעין של איראן, לפחות לא בקרוב. גורם ביטחוני בכיר אף אמר כי ייקח לפחות שנתיים להכין מתקפה שעלולה לגרום נזק משמעותי לפרויקט הגרעין של איראן.

לצד זאת, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, התייחס בסוף השבוע לשיחות המשא ומתן בין איראן למדינות אירופה וארה"ב ואמר כי "הן לא מתנהלות כשורה. לארה"ב אין עדין דרך חזרה להסכם". בנוסף לכך, אמר סאליבן כי ארה"ב העבירה באמצעות מתווכים אירופאים את דאגתה "מההתקדמות המהירה של טהרן בתוכנית הגרעין"