איש סגל בבית הסוהר נפחא הותקף היום (שני) באגף חמאס, כך נמסר משירות בתי הסוהר. עוד נמסר כי הסוהר פונה לקבלת טיפול רפואי במרפאת היחידה, מצבו קל.

מחקירה ראשונית עולה כי הסוהר הגיע לתאו של אסיר חמאס, המחבל יוסף אלמבחוח, והותקף בפניו על ידי דוקרן מאולתר. סוהרים אחרים סייעו לסוהר שנדקר לנטרל את המחבל. אלמבחוח בן ה-21, שפוט ל-15 שנות מאסר לאחר שהורשע בביצוע ירי רקטות, הנחת מטענים ומנהרות במבצע עופרת יצוקה ובעמוד ענן והחל לרצות את המאסר בפברואר 2019. 

עוד עלה כי אלמבחוח הכין ככל הנראה את הדוקרן המאולתר מבעוד ומועד, והיום כאמור זינק על הסוהר ותקף אותו במטרה, כך על פי הגדרת השב"ס, במטרה לרצוח. הסוהר נפגע קלות וסובל משריטות בקרקפת ובידיים. הוא פונה להמשך טיפול רפואי בבית החולים. 


הדוקרן המאולתר (צילום: שב''ס)
הדוקרן המאולתר (צילום: שב''ס)


בבית הסוהר נפחא הממוקם כ-15 קילומטרים מצפון למצפה רמון, ישנם כ-65 אסירי חמאס, בהם אסירי עולם עם דם על הידיים. בשב"ס בודקים כעת את ההתרחשויות, כאשר בשלב הראשון מנסים לבדוק האם מדובר בהוראה שניתנה מהנהגת חמאס בעזה או בתוך הכלא, זאת למרות שבשב"ס מאמינים שאסירים ביטחוניים ברמות האלו לא צריכים אמתלות ומניע והם מחפשים את שעת הכושר לפגוע. זה הסיכון ממשי שמונח על צווארם של הסוהרים. ביוני 2002 דקר מחבל חמאס את מפקד כלא נפחא סגן גונדר אלברט אבוחצירא, ושניים מפקודיו.

נציין כי בימים האחרונים היו התרעות לניסיון לפגיעה מצד אסירי חמאס מאז מה שפורסם על כלא צלמון. בשב"ס יבדקו אם היה כשל בהתנהלות של שהסוהר הסתובב ובזמן הזה האסיר תקף אותו. צריך לציין שהתגובה של אנשי הסגל בכלא נפחא היתה מהירה מאוד, הם זיהו את ההתרחשות במצלמות וגם אלה שעמדו בסמוך הגיבו בבהילות, סייעו לסוהר ונטרלו את האסיר. 

כזכור, בחודש ספטמבר האחרון שבעה תאים של אסירים ביטחוניים הוצתו בכלא קציעות. במקביל, הצתת תאים נוספת נעשתה בכלא רמון, כאשר על פי דיווחים שונים, גם בכלא מגידו הוצתו מספר תאים באגף בו מוחזקים אסירים של הג'יהאד האיסלאמי. מדובר בהצתה שנעשתה על ידי אסירי הג'יהאד האיסלאמי, אשר הציתו שבעה תאים באגף מספר 6, כמחאה על הליך ניוד אסירים שמטרתו להפריד בין אסירי הג'יהאד האיסלאמי. 

תיעוד ההצתות בבתי הכלא, באדיבות דוברות שב"ס

בנוסף, באותו החודש, אסיר ביטחוני בכיר שפך מים רותחים על סוהר בכלא גלבוע. הסוהר לא נפגע והמשיך את המשמרת שלו. האסיר, כתוצאה מכך, נענש. כמו כן, במהלך היום, כמה עשרות אסירים הביעו התנגדות לפינוי של אסירי הג'יהאד האיסלאמי מבית הסוהר עופר שבגדה המערבית. לאחר שהחלו להתפרע, הם נענשו במקום ונשלחו לבידוד.