פרשת "התיק השקוף": נשיא בית הדין הצבאי לערעורים, אלוף דורון פיילס, הודיע היום (שני) על החלטתו ביחס לבקשה לפרסם פרטים נוספים בעניין הקצין מאגף המודיעין אשר מצא את מותו הטרגי בנסיבות מסתוריות בעת ששהה בכלא צבאי בחודש מאי האחרון. בהחלטתו ציין הנשיא כי נעתר לבקשת ההורים לשמור על חיסיון שמו של הקצין המנוח, והוסיף כי פרסום נוסף של פרטי האישומים נגדו עלולים להביא לפגיעה חמורה בביטחון המדינה.

בנימוקים להחלטתו התייחס הנשיא לכך שמדובר בפרשה יוצאת דופן, לפי טיבה וחומרתה, והעניין הציבורי בה רב. מנגד, נקבע שחשיפה של פרטים נוספים אודות כתב האישום, שעוסק בפרשה מודיעינית חסויה ורגישה ביותר, תביא, במידה קרובה של ודאות, לפגיעה חמורה מאין כמותה בביטחון המדינה. 

האלוף פיילס ציין בהחלטתו כי, לבקשת בא כוח ההורים, עיין באופן מעמיק בכלל חומר החקירה ובכתב האישום. בהמשך לכך, קבע כי יש בסיס מוצק לאישומים בחומר הראיות. "מצאתי כי בנסיבות הקונקרטיות חשיפות הוראות החוק שיוחסו למנוח תביא בהקשרן הקונקרטי לחשיפת פרטים ומידע שתגרום, בוודאות קרובה, פגיעה בביטחון המדינה. משכך איני רואה להתיר פרסום נוסף של פרטי האישומים", כתב בהחלטתו. 

הנשיא ציין כי הקצין, אשר שירת ביחידה טכנולוגית באגף המודיעין, עבר, לכאורה עבירות ביטחוניות חמורות שפגעו בביטחון המדינה. לצד זאת, נשיא בית הדין הצבאי לערעורים קיבל את עמדת המשפחה שלא לפרסם את פרטיו של הקצין, נוכח זכותו של הקצין ז"ל ושל בני משפחתו לכבוד, לשם טוב ולפרטיות.

החלטת בית הדין הצבאי לערעורים by Alma Reem-Tarshish on Scribd

הוריו של קצין המודיעין מסרו: "החלטתו של נשיא בית הדין הצבאי להשאיר על כנו את החיסיון על פרטיו של בננו, כמו גם לא להתיר פרסומם של פרטים הנוגעים לכתב האישום מוצדקת ראויה ומקלה עלינו במעט. אין ולא היה מקום להעניק ליצר הסקרנות עדיפות באירוע טראגי זה. אסור ולא ראוי  לתת פרסום לאישומים כאשר קולו של אדם ביחס אליהם אינו יכול עוד להשמע. זה דבר בלתי נסבל שרק היה פוגע, ללא כל סיבה, בזכרו של בננו".

"הבן שלנו נפטר לפני שבעה חודשים בכלא צבאי שהיה אמור לשמור עליו מכל משמר, הוא נכנס לכלא בריא בגופו ובנפשו ולדאבון הלב, קיבלנו אותו חזרה ללא רוח חיים. עד היום אנחנו לא יודעים את סיבת המוות, מה קרה בין כותלי הכלא והאם יש אחראים למחדל הזה. המצב הזה בלתי אפשרי, הוא כואב לנו כל יום ואנחנו משוועים לקבל תשובות. על אף הכאב העצום שלנו, לא נעצור ולא נשקוט, נמשיך לדרוש באופן נחרץ מצה"ל תשובות ברורות וחדות לכל השאלות שלנו".

באי כוח משפחת הקצין, עו"ד בני קוזניץ, שרון זגגי פנחס ואפרת נחמני בר, מסרו: "בית הדין קיבל את עמדתנו והותיר בדין ובצדק את האיסור לפרסם את זהותו של הקצין והמעשים שייחסו לו בכתב האישום. לא היה מקום לפרסם פרטים אלה והדבר היחיד שצה"ל צריך לעשות כעת הוא להגיע לחקר האמת וכל האמת. אנחנו מצפים מצה"ל, כפי שדרשנו לפני כחודש - לחקור את האירוע הזה כרצח, זאת עד שלא יוכח אחרת, להפעיל כל אמצעי שנדרש, להפוך כל אבן ולספק להוריו, כמו לציבור כולו, הסבר ותשובות ברורות ואמיצות כיצד יתכן שקצין צעיר בן 24 מת בכלא צבאי, ולמצות את הדין עם כל מי שאחראי לאירוע הכואב והמצער הזה".