במלוא שבוע להירצחו: אלפי אנשים צעדו היום (חמישי) יחד עם אתיה דימנטמן, אלמנתו של יהודה דימנטמן שנרצח בפיגוע הירי בחומש בשבוע שעבר, ובני משפחתו, וקיימו אזכרה מרגשת במקום הפיגוע במהלכה שבו על קריאתם להסדיר את ישיבת חומש, בה למד יהודה בעת שנרצח.

לטענת המארגנים, למקום הגיעו כ-15 אלף איש שנענו לקריאה להגיע לחזק את הישיבה בחומש ועלו ברגל למקום הפיגוע בגשף השוטף לאחר שהצבא אסר על עליית כלי רכב. בראש התהלוכה צעדה אלמנתו של יהודה, יחד עם אביו הרב מרדכי דימנטמן ובני משפחתו, לצד חברי כנסת, רבנים ואנשי ציבור שנענו לקריאת המשפחה שלא רק שלא להרוס את ישיבת חומש, אלא להסדיר אותה כתשובה לרצח. 

בין אנשי הציבור שהגיעו: ראש ישיבת חומש הרב אלישמע הכהן, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', ח"כ עמיחי שיקלי, ח"כ אורית סטרוק, ח"כ שמחה רוטמן, ח"כ משה ארבל, ח"כ אבי מעוז. עוד הגיעו רבים מבכירי רבני הציונות הדתית, בהם הרב דב ליאור, רב השומרון הרב אליקים לבנון, ראש ישיבת מרכז הרב הרב יעקב שפירא, רבה הראשי של פתח תקווה הרב מיכה הלוי, ראש ישיבת שדרות הרב דוד פנדל ועוד. 

הצעדה לחומש (צילום: צבי סוכות)
הצעדה לחומש (צילום: צבי סוכות)

אלמנתו אתיה אמרה: "ככל שיש פה יותר אנשים ויותר גשם זה יותר מאתגר וקשה לנו, יהודה יותר שמח. ברור לי. ואנחנו מזמינים את כל עם ישראל, את כל מי שלא הגיע או שהתחרט שלא הגיע, מוזמנים לצעוד איתנו בלב או להגיע לכאן מחר או מחרתיים. נחזור לכל המקומות, כמו שיהודה חלם, וכל עם ישראל חלם וחולם גם אם הוא לא מרגיש את זה".

אביו של יהודה הרב מרדכי דימנטמן אמר: "ארץ ישראל נקנית בייסורים ועוד לא גמרנו להגיע לגאולה השלמה של תקומת עם ישראל וכאן זה המקום שאנחנו ממש חשים את האדמה את מרחבי ארץ ישראל וחווים את מה שחוו כל אלה שהשתוקקו לתקומת עם ישראל בארצו. אנחנו בתהליך וכאן זה אחד השלבים. בע"ה, חומש תחילה זו לא תחילה זו אמצע הדרך של התקומה ובע"ה נעלה הלאה ונזכה למדינה רחבה מתוך שלום ואחווה".

הצעדה לחומש (צילום: צבי סוכות)
הצעדה לחומש (צילום: צבי סוכות)

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן פנה לראש הממשלה בנט וקרא לו: "ראש הממשלה אתה אחראי לתת תשובה לרצח הזה! עם ישראל רוצה לבנות את חומש. צעירים, צעירות, נשים, גברים וטף מכל הארץ הגיעו לכאן כדי להגיד אמירה ברורה לכל הפוליטיקאים בירושלים: עם ישראל רוצה לבנות את חומש ואנחנו מצפים לתשובה של אישור ישיבת חומש עוד היום!".

"אנחנו, עם ישראל כולו, מתבייש שיש רצון וכוונה לא רק לא להסדיר את הישיבה אלא גם להוריד אותה מכאן ואנחנו הגענו לכאן יחד עם המשפחה שעלתה לכאן ישר מאזכרת השבעה, להגיע למקום הרצח, להתחזק ביחד ולהצדיע לחלוצים של ישיבת חומש בראשות הרב אלישמע כהן".

דגן הוסיף וסיכם: "עם ישראל לא יוותר ועם ישראל יתן את הגב לחלוצים של חומש וישיבת חומש תבנה והישוב חומש ושא נור, גנים וכדים יבנו מחדש, ככה היה צריך להיות לפני הרצח ואחרי הרצח זו תהיה התשובה. ראש הממשלה אתה אחראי על זה לטוב ולרע, אף אחד לא יוכל לברוח מזה, ישיבת חומש תבנה מחדש!".

גם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ, יו"ר מפלגת הציונות הדתית, הגיע לצעדה עם ילדיו ומסר: "מרגש! אלפים רבים ועוצמה מדהימה של ציבור אוהב העם והארץ. ציבור שהגיע לומר לממשלת ישראל: אסור לתת פרס לטרור, מסדירים את חומש כבר היום. הנסיבות כואבות בכל נימי הנפש, אך עם ישראל נמצא כאן במלוא הדרו ודורש צדק דורש מוסר ודורש ציונות. עם ישראל חי".